Deze Td5 heeft het volgende probleem:
De auto verloor plotseling vermogen, diagnose door garagist: radiateur vervangen;
800 Kilometer later doet zich hetzelfde probleem voor, eerste diagnose door garagist: opgeblazen turbo. Deze diagnose wordt vervolgens herzien: kapotte injector vervangen.
Na amper 10 kilometer de garage te hebben verlaten: wederom vermogensverlies.
De garagist geeft het op.
Bij het vermogensverlies draait de motor stationair maar reageert niet op het gaspedaal.
Wie weet raad of advies?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik weet zo niet welke motor er in ligt maar probeer eens (indien mogelijk) een andere kabelboom voor de injectors. Controleer ook of er geen olie naar de computer is gelopen via dat kabelboompje.
De auto staat in een of ander dorp in de Ardennen en wordt naar NL gerepatrieerd. Van de uitkomst zal ik hier verslag doen.
Andere mogelijke oplossingen blijven welkom!
8 jaar
Heb even gezocht op landrover 10p motor en bij afbeeldingen zie ik de motor en bij een foto ook de kabelboompje waar ik het over heb. Dit is de meest voorkomende storing bij dit type motor er zijn zelfs landrover rijders die het altijd bij hebben.
Wanneer het vermogen van een TD5 plotseling terug gaat naar een beveiligde status, komt dat en onvoldoende koelvloeistof is en raakt de motor oververhit. Laten afkoelen en koelvloeistof vullen ( of lekkage verhelpen).
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Discovery of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar