Aloha,
onder het rijden bevind er zich rechtsonder in het (digitale) schermpje waarin ook de temperaturen v/d verwarming staan, een afbeelding van 'n (open) boekje.
Nu, dat heb ik opgezocht in het boekje v/d auto (dat helaas duits is).
En daar staat in dat ik me in verbinding moet stellen met de garage !!!.
Herkent iemand dit ?, en is 't dan ook echt nodig om naar de garage te rijden of is dit iets dat ik zelf eventueel op zou kunnen lossen ???.
Alvast bedankt, Patrick.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De verwarming unit is kennelijk elektronisch geregeld. De Zelfdiagnose daarin heeft een fout geconstateerd.
Foutcode(s) uit laten lezen door de dealer en aan de hand daarvan verder gaan.
Oldford,
bedankt voor je snelle respons, ik zal toch maar even de garage bellen waar ik 'm gisteren gekocht heb !!!.
Gr, Patrick.
15 jaar
Geen goede beurt van de verkoper. Land Rover dealer of een autoverkoper zonder bindingen?
Nee, dat vond ik zelf ook al, zeker gezien dat ie ook nog een airbagstoring aangeeft !.
Maar goed, ik heb inmiddels telefonisch contact gehad, en hij gaat 't uitzoeken en me vanmiddag terugbellen.
Gr, Patrick.
15 jaar
En? Hoe is dit afgelopen?
Oldford,
sorry voor m'n late reactie, maar d'r is in de tussentijd met de auto nogal wat gebeurt !.
Ik had dus op de terugweg v/d garage waar ik hem gekocht had dat boekje branden in 't onderste "venstertje" EN op het dashbord gaf hij "airbagstoring" aan.
Vervolgens ben ik op aanraden van de verkoper naar "De Uiver" gegaan (de enige officiële landroverdealer in Limburg),
daar hebben ze hem aan de computer aangesloten en uitgelezen, dat wil zeggen, ze hebben de "airbagstoring" uitgelezen.
Er waren namelijk 3 storingen: (1) onderbrekeing zij-airbag links, (2) onderbreking zij-airbag rechts, (3) onderbreking circuit bestuurder airbag.
Verder is er volgens hun al eens aan de bekabeling v/d rechter zij-airbag gewerkt want de buitenmantel v/d kabelboom was verwijderd en de kabelboom was niet bevestigd.
Die hebben zij dan ook gedeeltelijk hersteld en vastgezet.
Conclusie was dat de storingen nogmaals terug zouden kunnen komen.
Rekening 116 euro !.
Betekende toen dus dat dat boekje wel nog steeds brandde.
En wat denk je, vanaf vandaag geeft ie "Airbagstoring" ook weer aan ?!?!?!?.
Dan komt er nog bij dat de origineel ingebouwde navigatie de ene keer wel werkt en de andere keer niet, het klokje ondanks het steeds opnieuw instellen toch ook steeds weer achter gaat lopen en de onderste display af en toe uitvalt ?!?!?.
Nu ben ik echt een SUPERLEEK, maar ik zou toch kunnen concluderen dat er electronisch het een en ander niet klopt, toch ?.
Je snapt dat er inmiddels ook serieus getouwtrek is ontstaan tussen de garage die mij de auto heeft verkocht en mijzelf,
ondanks dat zich dit alles op de terugweg uit Goor (waar ik 'm heb gekocht) naar Maastricht (waar ik woon) al voordeed.
Ik weet dan ook eerlijk gezegd niet wat ik op dit moment moet doen ?, de hele zooi gewoon bij "De Uiver" na laten kijken en naar alle waarschijnlijkheid 'n giga rekening betalen (tenminste als ik zie wat ze rekenen om één storing uit te lezen en de kabelboom te herstellen en vast te zetten).
Daar komt nog 's bij dat ik niet denk dat ik m'n auto uit kan laten lezen bij een NIET officiële dealer ?.
OF gewoon juridische stappen gaan ondernemen i.v.m. "verborgen gebreken" ???.
Maar bij het tweede zijn m'n storingen voorlopig nog steeds niet opgelost........
Gr, Patrick.
14 jaar
Je bent niet helemaal eerlijk tegen het bedrijf dat de codes uitlas.
Naast uitlezen moesten zij bekleding verwijderen en kabelbomen en stekkers (meervoud) inspecteren en daarna weer de bekleding terug zetten.
Tja, daar ben je al heel gauw een uur of meer aan bezig.
Wat betreft de verborgen gebreken: hoe langer je wacht hoe zwakker je positie wordt in een juridisch gevecht.
Ik denk dat je al te lang gewacht hebt, maar vraag dat ook aan een advocaat.
Oh okay,
dat spijt me dan tegenover dat bedrijf, maar daar zie je aan, hoeveel verstand ik ervan heb.
Maar wat is normaal de werkwijze om deze "meldingen" te verhelpen en waarom komt in dit geval mijn "airbagstoring" weer terug ?.
Moet de auto nu echt van voor naar achter en van links naar rechts electronisch helemaal uitgekamt worden ?
Wat betreft mijn positie, blijft 't inderdaad altijd 'n beetje zijn woord tegen het mijne,
ik heb in ieder geval wat mail en telefoonverkeer dat ik met hem heb gehad en dat ik kan aanvoeren.
Alleen gaat 't mij ook deels om het principe dat ik dus zelfs een fatsoenlijke garagehouder niet meer helemaal kan vertrouwen en op zijn verantwoordelijkheden kan aanspreken.
14 jaar
Moet de auto nu echt van voor naar achter en van links naar rechts electronisch helemaal uitgekamt worden? Ja, helaas voor jou wel dus.
Als er al geknoeid is met een kabelboom van de airbags, dan weet je niet wat je nog meer kan verwachten.
Mogelijk heeft deze auto al eens een flinke klap gehad waarbij airbags zijn uitgekomen en is het daarna niet goed gerepareerd.
Ik zou zeker de voorkant van de auto goed inspecteren, vooral onder de motorkap, naar sporen van reparaties.
De storing komt steeds terug omdat er feitelijk niets gerepareerd is. Kan zijn dat de stekkers van de airbags te veel weerstand hebben, of omdat de airbags defect zijn en heel soms is gewoon de airbag ecu defect.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar