auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Lexus GS300 1996: lucht komt steeds in koelsysteem

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3000cc

In deze zomer is de moter warm geweest tot net onder de rode zone . Dan is thermostaat en radiator vervangen .Nu komt er steeds lucht in het koelsysteem.Er is al een test op de cylinderkoppakking gedaan met een kleur vloeistof en druk deze was negatief .De water hoeveelheid blijft ongeveer dezelfde maar stijgt in het expansie vat en daalt in de radiator. In de radiator zit er dan lucht.Het koelwater moet nomaal onder vacuum bij afkoelen terug in de radiator komen , maar dat gebeurt niet. 100km rijden is geen probleem temperatuur moter blijft normaal en zonder schommelingen.Maar na 100km rijden en dan file ,dan loopt de moter warm en water loopt langs het expantievat weg.Mijn vraag is van waar komt die lucht.

Geplaatst door

peeraer (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de koppakking lek is en zo de lucht in het koelsysteem veroorzaakt, zul je dit kunnen aantonen met een apparaat dat verbrandingsgassen in de koelvloeistof kan meten.
Het lijkt er op dat je ergens in het koelsysteem een lek hebt, dat wel lucht naar binnen laat, maar geen vloeistof naar buiten (want dat had je dan al lang gezien lijkt me). Kan de waterpomp niet op 1 of andere manier lucht aanzuigen, bv door een slecht vastzittende slangeklem oid? Sjaak

sjaak10918 0
badge

17 jaar

Bedankt voor de interessen,Ik heb reeds 1 darm met klemmen vervangen aan de radiator maar het probleem bleef hetzelfde.Ik heb de aansluitingen al zoveel mogelijk gecontroleerd ,enkel de radiator van de verwarming heb ik nog niet overbrucht .Ik heb de moter dan laten warm draaien zonder radiaterstop(ontluchten koelsysteem,dit volgens lexus garage) .Wanneer de moter dan warm was ,de stop opgezet en laten afkoelen.Bij deze handeling wordt het koelwater uit het overlaapvatje teruggezogen en is de radiator vol .Maar wat ik raar vind is wanneer je de moter start wanneer hij koud is de koeldarmen direkt vrij hard worden.Het lijkt of hij dan druk maakt.Als je dan na enkele minuten draaien, de druk via de stop laal ontsnappen blijven de darmen veel soepeler. Is het normaal dat de darmen direkt hard worden waneer de moter en koelvloeistof koud zijn.Ook heb ik de indruk dat het koelwater in het overloopvatje een benzine geur heeft,toch meet ik geen co en ppm in het koelwater waneer de luchtbellen naar boven komen.

peeraer 0

17 jaar

dit probleem heb ik zelf ook meegemaakt met een toyota , systeem afvullen en het expansievat gaat na een bepaalde tijd als de motor goed wam is over lopen iedere keer lucht in het systeem.
koppakking 2 keer vervangen cil.kop af laten persen was allemaal goed .
toe de motor weer open gehaald wat bleek na lang zoeken een heel klein haarscheertje in de cilinderwand, werd alleen zichtbaar als je de cil.wand met een brander verwarmde.
groetjes

m.van Dal 0
badge

17 jaar

Welke garage wil aan dit probleem beginen. Ik heb al enkele bezocht maar ze vinden geen oplossing.Een garage wilde de moter zefs ineens vervangen door een goede occasie,is dat de oplossing.Stel we doen de moter open, laten de cilinderkop testen en we vinden geen problemen, wat dan?Is een ruilmoter dan de oplossing. En waar vind ik een moter voor een gs 300.

peeraer 0

17 jaar

hoi het kan natuurlijk ook gewoon koppakking zijn of cil. kop
maar het zijn er wel 2 bij een V6 !!! en zeker als je niet weet waar de lek zit
maar aan een motor is wel aan te komen
gewoon bij het begin beginnen schroeven en goed controleren
groetjes

m.van Dal 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lexus GS300 of stel zelf een nieuwe vraag.