Dag Allemaal,
wie kan me helpen met het volgende probleem.
De wagen kwam binnen voor stroomverlies. ( 0.35A)
na wat uitzoekwerk bleek dit op zekering 3 (20A) te zitten ( radio1 staat beschreven op het deksel).
Als die zekering er uit werd gehaald was het stroomverlies weg.
eerst dacht ik uiteraard dat de radio de schuldige ging zijn, maar dit bleek niet het geval.
maar zover ik kan zien, is daar geen andere verbruiker op dat circuit! klopt dat?
en nu, na een hoop zoekwerk, wil ik de radio terug aansluiten en die doet het niet meer!! ( stroomverlies is ook weg!)
ik start de motor, en het motormanegment lampje ( oranje) blijft nu branden evenals tractiecontrole ( flikkert)
centrale deurvergrendeling doet het niet meer!!!???? en ik meet geen defecte zekering...
wie kan me helpen, wat kan er aan de hand zijn....is er een elektrisch schema voorhanden?
alvast bedankt.
mvg,
erik.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand die me wat op weg kan helpen?
Heb jij aan de massapunten gewerkt?
Achter handschoenkastje rechts tegen de stijl zit het massapunt voor de ABS-ecu, als de massa slecht is knippert motor en trc ook.
Ik weet niet of de radio zijn massa daar ook neemt.
toch eens nazien.
groetjes
14 jaar
Ik ben er net weer aan bezig geweest.
ondertussen is spontaan ( verleden week al) het storingslampje en trc probleem weggegaan.
Maar het volgende doet zich voor: Autoradia werkt niet, binnenverlichting werkt niet als ik een deur open doe, maar wel als het contact op staat ( werkt wel op de on stand), centrale deurvergrendeling werkt niet op de afstandsbediening, en ook niet met de sleutel in het slot, maar wel met de knop aan deur bestuurderskant, ( heb trouwens de procedure geprobeerd om sleutel terug in te leren maar dit werkt nu niet), klokje in unit van verwarming onthoud zijn tijd niet na afzetten contact. ik denk dat dit het wel is.
Dus volgens mij zitten we met een centraal probleem... extra hulp zou meer dan welkom zijn.
alvast bedankt wim12229
mvg,
erik.
14 jaar
Heb je echt alle zekeringen visueel gecontroleerd of alleen met een spanningszoeker/multimeter.
Het klinkt tcoh als een kapotte zekering. Het han goed zijn dat er een zekering defect is en toch aan twee kanten spanning heeft.
Controleer de dome zekering eens goed(zit in de motorruimte)of de radiozekeringen zijn er twee geloof ik radio1 en radio2.
Ik heb ze eerst allemaal getest met de multimeter, en daarna de twee vande radio vernieuwd om zeker te zijn. maar dat was het niet!
Kan er mij niemand aan een schema helpen, zodat ik kan uitzoeken waar het probleem kan zitten?
grtn,
erik.
14 jaar
Zelf denk ik aan de bedrading...losgekomen...slecht contact....maar om hier uitsluitsel over te kunnen geven...heb ik een schema nodig...
maar niemand kan me daar bij helpen heb ik het gevoel.
de wagen is nu niet meer bij mij, en ik heb met de eigenaar afgesproken dat ik niet verder kan zonder schema...dus als er iemand bij machte is...
merci.
erik.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lexus IS200 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar