hallo,
we hebben hier in de werkplaats een lexus is200 staan met de
volgende klacht; naar een bocht nemen komt het stuurwiel niet automatisch terug in zijn rechtuit stand, ook bij rechtuit rijden ben je continu aan het corrigeren, nu hebben we het volgende al gedaan vierkant uitlijnen (caster + kpi gesteld!) nieuwe banden rondom gemonteerd (215-45-17) biede geen verbetering opgeleverd.
ook een set winterbanden met velgen gemonteerd, geen verbetering.
wie heef er nog een idee of een tip?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Fuseekogel(s), Mc Phersonlager(s) en of stuurdemper ?
------------
Zit ook nog te denken aan het klepje dat de stuurbekrachtiging activeert, of dat met het kromrijden van de rechter velg de tandheugel in het stuurhuis een tik heeft gehad. Heb je dat draaien van de wielen met draaiende motor geprobeerd ?
Tot slot nog banden. Bij bv. oudere MB S-klasse (W126) kon je ervan op aan dat je dit soort problemen kreeg als je een fractie verschil in profieldiepte had in de banden op je vooras. Een lekke band voor en montage van het reservewiel maakte zo'n auto onbestuurbaar.
heeft de wagen geen ongeval gehad?
De ophanging voor nakijken en kijken of er geen verschil is van links en rechts.
fuseekogels enz......
Misschien in een andere garage geweest je weet nooit he?
18 jaar
ik vermoed ook de lagers (evt. nog rubbers) boven aan de veerpoten , als de voorwielen vrij zijn kun je dan soepel met de wielen draaien?(niet aan 't stuur maar aan de banden draaien)
gr . Danyel
fuseekogels zijn 15000km daarvoor al een keer vervangen, en sturen aan de wielen gaat gewoon soepel.
in de history is allen bekent dat de rechter voor velg is krom gereden voor de rest geen schade!
???
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lexus IS200 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar