👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Betreft een Ligier Ambra GLS (Diesel)
Accu werd niet opgeladen tijdens lopende motor. Na lang zoeken bleek dit in slechte electrische contacten onder de motorkap te zitten. Probleem opgelost, mooie laadstroom gemeten, accu volledig opgemeten en opgeladen, vele tientallen kilometers proef-gereden.
Volgende dag: ja hoor, het zal niet waar zijn: bij het contact aanzetten, gaat normaal gesproken het controle lampje branden van het gloeien en dat gaat na 10 tot 15 seconden uit en je kunt starten en de motor slaat aan.
Nu gaat bij het aanzetten van het contact, het controle lampje branden en ook direct weer uit (laten we zeggen een kwart seconde); er wordt dus niet gegloeid en ik krijg de motor dus niet aan het lopen (startmotor werkt 100% en ook lekker snel ronddraaien).
Volgens mij is dit probleem ontstaan ten gevolge van de eerste reparatie, maar ik kan niks vinden!!!!
Ben het spoor nu echt bijster; wie denkt met mij mee???
Hartelijke groet van het Bosuil-s-kuiken.
PS
Onder het motorkapje tegen het schutbord zit een plastic doosje met aan de achterkant een stekkertje en apart daarvan 2 dikkere stroomdraden. Lijkt mij een spanningsregelaar. Bij het contact aanzetten, zegt iets in het kastje na ongeveer 15 tot 20 seconden: tik! Het zou ook een combi-"ding" kunnen zijn van spanningsregelaar met gloeispiraal-relais???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk het voorgloeirelais, dat is wat ik verdenk. Waarschijnlijk ook een duur grapje.
Hoi Djurres,
Ik heb begrepen, dat dit relais ergens onder het luchtfilter zit aan de achterkant van de motor. Moeilijk bereikbaar. Komend weekend zal ik eerst eens de hele bedrading vanaf het contactslot controleren, misschien dat daar ergens iets fout kan zitten? Ben benieuwd en dank voor jouw tip!
Groetjes.
12 jaar
Ik durf niet te zeggen waar het relais zit. maar voor het mooie zou ik als ik jou was is een schema opzoeken van het relais. Dan kan je gewoon gaan meten, dus kijken of hij idd zn stroompjes weggeeft naar de gloeispiralen. Zo niet, dan is het relais stuk, zo wel, zal je het toch bij de voorgloeispiralen moeten zoeken.
Om te testen of het relais het is kan je ook gewoon een gloeispiraal eruit draaien, (mits dat goed bereikbaar is) en kijken of hij netjes gloeit.
Wel opletten met losdraaien van deze spiralen, ze kunnen erg vast zitten en makkelijk afbreken!
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ligier Ambra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar