Lincoln 0: Elektronische Ontsteking Mark IV

Bouwjaar: 1973, Brandstof: Benzine, Motorcode: V8 460 7,5L

Hallo Lincoln liefhebbers,

Ik heb mijn oude conventionele ontsteking van mijn Mark4 vervangen door een elektronische HEI- ontsteking.
Nu moet er een nieuwe draad worden gelegd richting contact voor de nieuwe ontsteking.
Aan welke fase van de zekeringkast kan ik nu het beste deze aansluiten.
Bij GM (Chevy) zit bijvoorbeeld een aparte ING aansluiting op de zekering kast, waar je deze kunt aftappen, alleen bij Ford niet.
Ik heb het type zekeringkast met de Hazard Flasher in de rechter bovenhoek met 14 Zekeringen en 2 Crcuit Breakers.
Alvast bedankt.

Wietze350

Geplaatst door Wietze350 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Lincoln 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

dat moet toch niet moeilijk zijn je kijkt even met een spanningzoeker op welke draad of zekering spanning komt bij het aanzetten van het kontakt en daar zet je hem bij

Wietze350 (0) PRO, 15 jaar geleden

Zo simpel is het ook weer niet.
Vaak tapte men het af v/d bobine, wat (niet altijd) tot kleine storingen kan leiden.
Ben ook nog steeds de stroom storingen e.d. v/d vorige eigenaar aan het verhelpen.
Niets was meer origineel aangesloten.
Ben dus ook op zoek naar elektra schema van het start-laad- en ontstekings systeem v/e Mark IV uit 73.
Ik zal de draad voor de HEI-ontsteking wel aftappen van fuse 13 (7,5Amp)
Zekering is ook aan vervanging toe, alleen vind er maar eens een originele.
Desnoods zet ik er wel een in van een Chevy.
Maar nog bedankt voor je reactie.

Hans4040 (310) PRO, 15 jaar geleden

Je moet geen problemen gaan ZOEKEN.
Net wat robby zegt, een draad achter het contact nemen en desnoods een zweefzekering er in.

mvg,
Hans.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

IK snap werkelijk het probleem niet.... makkelijker een ontsteking vervangen beataat niet.. alleen de plusdraad aansluiten en klaar (een toerenteller hoort niet in een lincoln) dus gewoon even draad zoeken,die spanning heeft via contact, zet er even een extra zekering in (in deze draad) en klaar. werkelijk waar een fluitje van een cent, staat ook nog beschreven in de papieren die d'r bij zijn geleverd. Electronisch schema is een compleet boekwerk ivm alle electrisch bedienbare delen in zo'n lincoln. zou d'r maar niet te veel mee gaan rommelen.
http://www.proformparts.com/mistore/prod...
dus verder alle ori ford shit vergeten en zo als hier in bovenstaande link staat omschreven aansluiten en gas geven maar!!!

miss handig als je hier ff kijkt www.slcn.eu daar zit vast wel iemand die jou wat info kan geven. en als je mij tegenkomt in groningen wel ff toeteren of zwaaien!!!!

veel suc6
gr

Peco Power

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Nou, loopt ie al? ik heb je nog niet zien rijden!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lincoln 0 of stel zelf een nieuwe vraag.