👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Het gaat om de auto van iemand anders:
626 GF bj 1996 1.8 106 PK
Eigenlijk al sinds de auto nieuw is gekocht last van een laag stationair toerental. Als je de Mazda dealer moet geloven kan die er niet veel aan bijstellen maar ik geloof dat eigenlijk niet meer.
Wanneer de toeren terugkomen van bijv 3000 tpm naar stationair duikt de teller naar 500 tpm. waarna ze weer een beetje naar boven worden bijgeregeld maar zelf vind ik het toerental te langszaam. De auto rijdt hier ook niet lekker mee weg.
De 626 type GE hiervoor, precies dezelfde (1993) had dit probleem absoluut niet ( zelfde motor 1.8 )
volgens mij is er al vanaf het begin iets niet helemaal in orde met de regeling.
mechanisch geen problemen ook niet wat betreft verbruik etc.
Iemand met suggesties ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit gewoon een stelschroefje op je smoorklephuis,aan de kant waar je gaskabel zit.
ja dat klopt maar dan moet je de TEN aan massa leggen en weet ik veel wat. Dat zal die monteur toch ook wel weten. Waar het mij om gaat is dat een Mazda monteur zegt ( al 8 aar ) dat ie er weinig aan kan veranderen.
Mijn vraag is of hij gelijk heeft of dat er wel degelijk een afdoende maatregel bestaat volgens het boekje !
19 jaar
Je moet de stekker van de iac klep lospakken en dan afstellen,volgens het boekje moet je dat met een tester doen,maar kan ook zonder.
Als het goed is weet elke mazda dealer dat en anders lijkt het me verstandig als je een andere dealer probeert.
Wat betreft ge en gf,gf heeft een aangepast smoorklephuis,maar dat had je vast al gezien.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar