Goedemiddag,
Ik heb 2 maanden geleden een mazda 323f gekocht uit 1996 met kapotte kleppen. Inmiddels is alles weer vervangen en zit er een nieuwe kop op. Van te voren heb ik niet gereden met de auto, alleen nu die het weer doet vind ik dat die op gas slecht loopt. Hij doet het wel en hij loopt ook op gas, maar als ik gas geef dan lijkt het wel alsof die op 3 pitten loopt en maakt die het geluid van een diesel.
Ik heb bij het monteren van de nieuwe kop ook de gasinjectors los gehaald. Verder loopt die goed stationair.
De bougies staan nu op 0.7 en de ontsteking zoals die moet staan (voor benzine, weet niet of dit voor gas anders is).
Heeft iemand enig idee waardoor die een beetje stottert of slecht loopt op gas?
Bedankt,
Bob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zet de bougies eerst eens op 1.1mm, 0.7 is te klein.
Controleer daarna de bougiekabels; start de motor als het donker is en spuit dan water (met een plantenspuit) over de ontsteking en de kabels.
Als je vonken ziet dansen en springen zijn de kabels aan vervanging toe.,
mvg,
Hans.
ow ok, ja ik had zo'n LPG bedrijf gebeld en die zeiden 0.7... maar de kabels zijn goed denk ik, want die zijn bijna nieuw. Op benzine loopt die trouwens heerlijk, is echt puur op LPG
14 jaar
oke....maar standaard horen de bougies op 1.1 mm te staan voor deze motor.......en op gas worden ze vaak iets ruimer gezet.
Ahh goed ja dan zal ik dalijk eens veranderen naar 1.1 ja. Zijn er nog andere opties waarom die niet zo super loopt op gas?
14 jaar
Andere opties zijn: verdamper afstellen (of reviseren) en/of de verdeler schoonmaken.
En verdamper afstellen kan ik dat zelf?
Misschien wel een domme vraag, maar wat is en waar zit de verdamper/verdeler?
Bedankt!
14 jaar
Verdamper afstellen kan je wel zelf als je daar de geschikte metertjes voor hebt..
verdeler schoonmaken kan je ook zelf, als je weet hoe dat moet.
Ik stuur je even de handleiding voor het revisren en afstellen, via de mail.
ow ok super, ja dan wacht ik je email af! bedankt!
edit: de handleiding is volgens mij voor een ander type, ik heb een LPI. Maar waar zit de verdeler normaal, heb eens gezocht, maar kan zo snel niks vinden...
14 jaar
De bougiekabels van de oude auto gepakt (charade) die passen en moet zeggen dat het lijkt alsof die nu beter loopt. Wel doen alle 4 de cilinders mee, dus dat is wel een pluspunt!
Enige punten waar ik wel nog mee zit:
1. Hij maakt toch net een iets ander geluid op gas dan wanneer die op benzine rijdt (misschien wel normaal...)
2. Ik mis vermogen, maar ik weet niet goed wat het vermogen op gas zou moeten zijn, omdat ik deze auto kapot gekocht heb, en zelf weer gerepareerd heb, maar dus geen idee heb hoe die eigenlijk op gas zou moeten rijden.
14 jaar
Wij hebben hier zelf een 323 1.8 en op benzine en op gas geen verschil in vermogen;
hij moet op allebei de brandstoffen goed lopen.
ja ik vind dat die nou wel goed loopt, maar het verschil merk je hier wel. Als je doortrekt op gas of op benzine, dan is die bij benzine toch wel wat sneller daar... ja goed, maar waar zou het anders aan kunnen liggen dan? Alle cilinders doen het, hij slaat niet van LPG af en de kabels zijn goed.
14 jaar
Het probleem heeft zich eigenlijk vanzelf opgelost... door een tijd op lpg te rijden is het eigenlijk alleen maar beter geworden. Hij houdt nu niet meer in en rijdt goed op lpg. Misschien dat er ergens een vuiltje zat dat nu weg is. Alleen valt soms de lpg even weg, dan moet ik omschakelen en dan weer terug naar LPG en dan is het goed.
Toch bedankt voor jullie adviezen!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar