close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 3: achter wiel lager vervangen van mazda 3 bk model

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel

heb zaterdag 21-11-2015 achter bijde kanten de remklauw en de steun plus de remschijf weg gehaald om de wiel lager te vervangen.

heb 4 bouten los gedraaid aan de binnen kant van de lager waar ook nog eens de schok demper dwars voor heen loopt maar de lager wou niet uit het gat komen waar hij gemonteerd zat.

ik heb vermoede tot daar te veel roest erom heen zit of ........???? of ik heb iets extra,s bij nodig.

wie kan mij hierbij helpen.

Geplaatst door

gerard1973 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gerard ;er zijn wagens waar je iedere week wel een wiellager van moet vernieuwen .

Daar zal jouw auto niet bij horen jammer genoeg.

Ik neem aan dat je het nieuwe lager al in bezit hebt? Dan heb je een idee wat de bedoeling is.

Als er zoals de laatste jaren steeds vaker voor komt een aantal bouten los moet halen aan de achter kant van het huis dan kan het lager er met gepast geweld uit getrokken worden.

Overal trekt vocht in dus ook in die passing van dat huis.

Bij demontage gebruik je een slagtrekker ! Deze bevestig je met de wielbouten of moeren op de naaf en met wal kruipolie op de roest van de passing komt de naaf wel los.Voor de MONTAGE de pasvlakken schoon maken en licht invetten .of eventueel dunne tectyl.

Wel als het kan de remschijf er eerst af halen ,voordat je de slagtrekker monteert.

Succes.

Punt 50
badge

8 jaar

[quote=gerard1973]he bedankt beste kerel voor deze info van je, zeker een dikke pluim verdient.
heb momenteel heb ik alleen beide kanten achter de bouten los gekregen met moeite en vaak op en neer te draaien en wd 40 moeten gebruiken.
en inderdaad de nieuwe lagers zijn binnen en ik zie tot ze aan de achter kant minstens anderhalf tot bijna 2 cm in de bak / huisje vallen en ik heb al foto,s gezien die rand waar hij ergens in valt is rond om heen roest te zien dus dan ga ik bij mij van uit tot het erger is wat ik al denk of vermoed.
en een slagtrekker ken ik niet heellaas nooit van gehoord , ik ken wel een poelitrekker.

wat ik ook kan gaan doen is 8 nieuwe bouten kopen + met 4 moeren, en de ouwe bouten de kop eraf slijpen dan 4 moeren op iedere bout draaien dan een stuk erin draaien in de bevestings punten en dan met een lange dopsleutel ( aan de binnen kant ) iedere moer rechts om laten draaien beetje voor beetje om zo de lager kompleet erin te drukken of persen uit dat huis is dat iets ja of nee.

gerard1973 0

8 jaar

Kijk op het net en vraag wat een slagtrekker is .

Als het lagerhuis schoon is ,moet dat lager er zo in schuiven.

Normaal is het zo dat er ook bouten bij zitten met wat borgmiddel op het stuk schroefdraad wat in het lager komt.

Mocht het lager toch een zware passing hebben met wat warmte van een verfstripper op het huis is het een eitje .

Het idee van trekken is wel een leuk idee maar echt niet nodig.

Als je er nieuwe bouten bij had gekregen kon je oude bouten gebruiken om het lager uit te tikken vanaf de achterkant. Wel de bouten er een stukje indraaien.

Gerard verzin een list.!

Succes.

Punt 50
badge

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 3 of stel zelf een nieuwe vraag.