Mazda MX-3 1996: auto blijft hangen in hold

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 79

Mijn hold lampje knippert, waarschijnlijk een indicatie voor een storing in de wagen.

Mijn automaat lijkt niet meer van 3 / 4 te schakelen.
Als ik hem van zijn d naar s zet loopt hij wel terug in toeren. volgens mij blijft hij dan hangen in zijn 2.

Het schijnt dat mazda mx3 wel vaker last hebben met de solenoid valve die het schakelen regelt. Als ik de auto zou kunnen uitlezen krijg ik allicht de foutmelding en weet ik weet wat er aan het systeem mankeert (Als dit het al is).

Ben bij de mazda dealer geweest maar die sturen mij doodleuk weg. we hebben de apparatuur niet meer en we mogen niets meer aan oude automaten doen kreeg ik te horen.

Iemand suggesties voor het uitlezen van de auto of het oplossen van het probleem ?

gerbenscharft

Geplaatst door gerbenscharft , lid sinds 1 week geleden

6 Reacties

kaleido 1 PRO, 1 week geleden

Zou eens googelen op automaat specialist .

oldford PRO, 1 week geleden

Het ligt eraan welke connector in de auto aanwezig is. Als dat een 25 polige connector is, dan zie:
https://erwinsalarda.com/how-to-read-maz...
http://www.cardiagnostics.be/-now/MAZDA%...

De 1e link geeft een plaatje van de connector en wat te verbinden om motorcodes te lezen.
De 2e link vertelt welke pennen nodig zijn voor de bak en welke codes je kunt verwachten.
In plaats van TEN met aarde te verbinden, moet je TAT met aarde verbinden.
In plaats van de Led op FEN aan te sluiten moet deze op FAT aangesloten worden.

gerbenscharft, 1 week geleden

Ik heb ff rondgebeld, heb een mazda garage gevonden die de originele uitleesapparatuur nog heeft en ook nog een monteur die al eventjes in dienst is. dusssssssssss daar heb ik wel vertrouwen in

gerbenscharft, 1 week geleden

want je kan wel odb2 uitlezen maar voor het uitlezen van de automaat heb je vaak specifieke apparatuur nodig

    Ik betwijvel of deze auto wel met OBD2 uitgelezen kan worden. In Amerika was dat voor ALLE benzine-auto's pas verplicht vanaf 1997 (en niet 1996, alhoewel de meeste in 1996 er wel aan voldeden) en Mazda stopte de levering van de MX-3 in 1996 (waarschijnlijk gebruik makend van een uitzondering voor dat jaar). In Europa kennen we geen OBD2 en EOBD werd pas verplicht in 2001. De totale productie stopte al in 1998, dus Mazda had geen zin om deze auto OBD2 of EOBD compliant te maken. - oldford PRO, 1 week geleden

Hans4040 PRO, 1 week geleden

Deze auto heeft geen 25 polige connector diagnose aansluiting.
Naast de accu zit een stekkerblok waar je met behulp van een LED tester de knippercode kan uitlezen.
De knippercode vind je weer in een lijst met knippercodes en hun betekenis.
Dat kan je dus zelf, maar ook de dealer kan dat doen (als hij wil).
Ik stuur je de info via de mail.

    25 polige connector of stekkerblok met 25 aansluitingen, dat was diegene die ik bedoelde en in de links wordt beschreven. - oldford PRO, 1 week geleden

Hans4040 PRO, 1 week geleden

Dat bedoel ik ook...een 25 polige aansluiting en de link had ik nog niet bekeken...
Met al deze info moet het lukken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-3 of stel zelf een nieuwe vraag.