Mazda Mazda MX-3 1.6i: HELP IK WEET ME GEEN RAAD MEER!!!!!!!!

Bouwjaar: 1998

Pas geleden hebben we een mazda mx-3 1.6i verkocht aan een klant.
Deze mazda heeft een lpg-g3 installatie. Als de mazda bijvoorbeeld 100 km op gas heeft gereden en dan daarna op benzine gezet word dan houd ie in en schokt ie tijdens het optrekken. Als je het ga ineens vol intrapt is het erger. De injectoren hebben we pas geleden gereinigd dat heeft maar heel even geholpen. Wat kan er nu mee aan de hand zijn. Dit probleem bevind zich trouwens tot de 3000 toeren en het maakt niet uit of de motor warm of koud is.

raymond1982

Geplaatst door raymond1982 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda MX-3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

raymond1982 (0), 20 jaar geleden

Op lpg gas loopt de wagen perfect trouwens.

Remke (0), 20 jaar geleden

Is het relais dat de injectoren ontkoppelt nog wel goed ?

Ik zou even met een scope meten (10V 2ms)op de boordcomputer 2uvyz en met het tweede kanaal op injector 1234. het beeld zou geen verschil mogen maken.
Het scope beeld zou een lijn op 12v moeten geven en daarna 3.1 ms laag en dan een piek (stationair) en weer 12 glad. Bij gasgeven zie je heel goed wat er gebeurd met het signaal.
(dit zijn de aansluitingen Xedos6/mx5 maar mx3 heeft dezelfde motor volgenss mij b6-dohc)

raymond1982 (0), 20 jaar geleden

Als het relais niet meer goed is blijft het probleem dan constant? Want als ik namelijk een tijdje op benzine blijf rijden dan rijd ie weer perfect. Het is trouwens ook wel toevallig dat het probleem steeds terugkomt als ik hem volgetankt heb.

Remke (0), 20 jaar geleden

Als het relais niet goed was blijft het probleem constant, zoals je het nu beschrijft denk ik eerder dat de brandstofdruk en vooral toevoerhoeveelheid matig is. (1.2ltr/min & 2.6-3.2bar zonder vacuum)

Krijg je trouwens ook storingscode's ?

raymond1982 (0), 20 jaar geleden

Geen enkele storingscode. Als het aan de druk zou liggen wat moet ik dan eventueel vervangen?

Remke (0), 20 jaar geleden

Het gewoon lukraak vervangen van de Brandstofpomp en/of brandstofdrukregelaar heeft weinig zin. Meten & testen voordat je dingen gaat vervangen is een vereiste, een moderne auto heeft helaas zoveel techniek aan boord dat het vaak wel overal aan kan liggen, dit probleem kan wel 20 oorzaken hebben en de echte oorzaak vind je alleen als je alle punten bij langs loopt.

Je zei dat het reinigen van de injectoren maar heel even had geholpen, kan het zijn dat er gewoon vuil in het brandstofsysteem zit?

raymond1982 (0), 20 jaar geleden

Nu ik een tijd op benzine rij is het probleem weg maar ik ben bang dat als ik weer naar gas overschakel en dan weer naar benzine dat het dan weer terugkomt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-3 of stel zelf een nieuwe vraag.