auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mazda Mx3: inhoudenlage toeren hoge toeren

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: v6

stationair loopt hij rustig. bij 2000toeren gaat hij stotteren en komt niet hoger dan 5000toeren houdt dan volledig in.bougies en kabels en rotor en verdelerkap zijn vervangen.koelvloeistof stijgt of daalt niet, wel witte rook uitlaat.

Geplaatst door

gerrit-jan001 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom heb je bij het vervangen van al die dingen niet gedacht aan de bobine, die vertoont dit soort klachten.

Probeer er eentje van de sloop, kost zo'n 30 eurootjes.

Marco

golfprobleem 0

13 jaar

de onsteking is 2 jaar geleden vervangen compleet, toen deed hij niets meer. Kan toch niet weer kapot zijn????????????

gerrit-jan001 0

13 jaar

De ontsteking is nieuw zeg je, die is niet kapot dus.

Ik heb het over de bobine, de bobine heeft met de ontsteking te maken. Er gaan vanaf de verdelerkap 4 kabels naar de bougies, en eentje naar de bobine, de middelste kabel.

De bobine is niet de ontsteking, de ontsteking zit onder de verdelerkap, als je de middelste kabel volgt vanaf de verdelerkap, kom je bij de bobine. Die veroorzaakt altijd dit soort klachten.



Weet je ook zeker dat de bougiekabels weer goed op de verdelerkap zitten, je kan ze er niet zomaar opzetten.


Marco

golfprobleem 0

13 jaar

een mazda mx3 v6 heeft de bobine onder de onsteking zitten.een pen in de verdelerkap maaktt deze verbinding naar de middelste stift in de verdelerkap dus volgens mij ligt het daar niet aan. Heb wel gehoord dat de electronische module in de onsteking kapot wil gaan , maar dan doet hij het volgens mij helemaal niet meer.

gerrit-jan001 0

13 jaar

maak de luchtmassa meter eens schoon met remmenreiniger

erik41 0
badge

13 jaar

Bougies dichter op elkaar gezet ,0,7mm elektrode afstand . probleem lijkt opgelost. NGKlijst zegt 1,1mm.

gerrit-jan001 0

13 jaar

is toch een mengsel probleem even verder zoeken ook

erik41 0
badge

13 jaar

Ok, er zijn bougies met 3 of 4 puntjes erop, die verbranden beter, de Boschbougies. Dan hoef je ze niet te buigen, want dat is echt niet zoals het hoort.

golfprobleem 0

13 jaar

Andere luchtmassameter geprobeerd geen oplossing, toen een nieuwe ontsteking erin op tijd gezet . Loopt weer goed bougies op 1,1mm ,nog steeds goed. Toch probleem in ontsteking, type kl01.

gerrit-jan001 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-3 of stel zelf een nieuwe vraag.