Heb onlangs een Mazda 5 2 liter met een RF motor verkocht, hoop ellende begon met een storing in de DPF na alles gereinigd te hebben bleef de storing terug komen, nu bleek dat de vorige eigenaar 2 slangen op de DPF had verwisseld.
Nu na na 2 maanden begon hij weer te branden en ff in t houden om vervolgens weer goed door te rijden, DPF springt daarna uit en MM lampje blijf branden.
Bij uitlezen gaf hij de volgende foutcodes:
P0140 Lambdasonde, geen activiteiten waargenomen; Bank 1 - sensor 2
P0154 Lambdasonde, geen activiteiten waargenomen; Bank 2 - sensor 1
P0104 Die verwijst naar de LMM
Mijn idee was in de eerste instantie de LMM, maar als ik op dit forum lees kom ik uit bij een smerige EGR tot CO2 sensor op de DPF, ook lees ik dat sommige de EGR afdoppen, is dit mogelijk??
Wie weet raad??
Bedankt alvast!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hee glen,
die 2 code's van de lambdasonde betekenen niet dat de lambdasonde maar het probleem doet z'n eigen voor in de lucht/brandstof sensor, bij allebei de codes geeftie die aan, geen activiteit in waargenomen.
die andere geeft idd storing in circuit MAF sensor.
als je de egr afdopt zal hij waarschijnlijk een foutcode regenereren over de egr in combinatie met de maf sensor
Riennoot,
Bedankt voor jouw bijdrage/reactie, EGR is (nog) niet afgedopt.
Het roetfilter is brandschoon, dus als de lucht/brandstof sensor geen activiteiten waarnemen is hij naar mijn mening defect, kunt U hierin in meegaan??
En als ik op forums de code opzoek die na de P0104 de code die na de LMM of MAF sensor verwijst, dan zeggen velen dat die foutcode komt door een smerige EGR.
Maar wat is nu Uw mening, MAF sensor vervangen en/of schoonmaken en dit zelfde met de lucht/brandstofsensor die op het roetfilter zit volgens mij???!
Alvast bedankt voor Uw bijdrage
beide sensoren zijn d.m.v de mazda tester te controleren. en mischien met jou tester ook. dat zou ik eerst even proberen. zodat je zeker weet dat het niet in de aansturing of zoiets dergelijks zit.
Mijn tester is een Maxidas DS708, geloof niet dat deze zo ver komt, ik weet de waardes ook niet eens.
dan is het mischien even de moeite om dit bij een mazda dealer te laten controleren voordat je dure sensoren ant vervangen ben en het niks oplost.
Denk ook dat je gelijk heb, ga ik doen.
Bedankt voor je bijdrage.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 5 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar