close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626 2002: motor olie vraag

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: FS, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 85

goede dag beste mensen.
Ik heb vraag over motor olie.
iedereen mag een mening geven.
maak het uit wat voor merk olie in je motor doet ???
kroon , vavoline , mpm , eurol , Shell , totaal en Castrol.
de Auto Monteur adviseert om mpm motor olie in de doen en geen troep van Aldi , Lidl , of van action in je motor blok te doen , is dit waar ???
mpm olie zegt 10w-30 in te doen
ACEA A3/B4 , API CF / SL dit staat op de fles van mpm olie.
nu heb ik vavoline van de action 10w-40 en deze ACEA A3/B4 ,API CF / SL zit ook erin in die fles / of in de olie en hij zegt , en deze olie is troep zegt de monteur tot ze van ouwe olie die af gewerkt is weer nieuwe olie van gemaakt is en als ik ze gebruik dan krijg ik in de motor aan slag en aan koeking terug en daar geef ik geen garantie op je motor die ik nu repareer voor je.
4 liter fles mpm ben ik 33 euro kwijt en 4 flessen van 1 liter voor 4 euro bij Action is 16 euro kwijt.
maak wat uit ja of nee ?? olie is olie toch als je hier maar aan houdt toch > ACEA A3/B4
API CF / SL.
groetjes gerard

Geplaatst door

gerard1973 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kroon oil geeft op hun site aan dat er 5W-30 in zou moeten gaan.
MPM geeft 10W-30 aan.
Ik prive gebruik Kroon.

oldford 0
badge

4 jaar

oke bedankt, wat raar ???
1 zegt dit en de ander zegt dat.

gerard1973 0

4 jaar

De ene is vol synth. de andere semi synth , eerst weten wat er nu in zit , waarom , om te voorkomen dat je een oliezuiper gaat maken , van semi naar vol is af te raden.

hee goede avond kaleido jou verhaal snap ik nu wat je bedoelt.
Ben vandaag bij mijn auto geweest alle vier zuigers zijn dik aan gekoekt van olie of pik zwart van de olie.
er moeten 16 nieuwe klepsteel hoesjes erop en de bougies waren ook zwart , en waar boven olie bij geschud moet worden moet op nieuw gestraald worden veel donker bruine aanslag te vinden zie foto,s

gerard1973 0

4 jaar

deze wilt de monteur op nieuw laten stralen.
olie te lang erop gezeten of te veel korte stukjes mee gereden tot er vocht bij komen is.

gerard1973 0

4 jaar

Ik zou de kop niet laten stralen , de kommen waar de nokkenassen in lopen raken gegarandeerd daardoor beschadigd.
Een wasmachine waarin de kop gewassen kan worden met een soda oplossing maakt dit netjes schoon.
Als de klepsteelrubbers vervangen worden , meteen goed de klepgeleiders controleren.
Hoe is het met de cilinderbussen , zijn de hoonsporen nog goed zichtbaar in de cilinderwand of kun je je haar er in kammen omdat ze flink glimmen ?
Stootrand aanwezig bovenaan de cilinderbus ?
Radiale speling van de zuiger controleren net voor bdp. bussen ovaal , dan ook olieverbruik.
Zuigerveren is bij problemen in boven gestelde vragen zeker een punt , grote kans dat ze vast gekoekt zitten.

heey kaleido.
wat je net allemaal zei kan ik jou geloven ja , maar in deze branche heb ik geen verstand van wel veel andere dingen van de motor of erom heen zit, groetjes

gerard1973 0

4 jaar

Maar diegene die er mee bezig is toch wel mag ik hopen , voor een auto van 18 jaar oud zijn dit al hoge kosten , wat ik zo kan zien lijken me de cilinderwanden redelijk aan slijtage onderhevig , ik hoop dat je een eerlijk advies krijgt qua reparatie.

Ik zou er van af zien.Dit zijn auto,s van rond de duizend euro.

ferdinand 60

4 jaar

Ik bekijk en overleg met de monteur wat het beste optie is
Ik weet nu wat ik heb en als ik weer een gebruikte 626 ga kopen dan weet ik daar de geschiedenis van de auto niet en vaak doen ze goed koop weg , tot de koppeling op is of meer dan 250 duizend km op te teller staat en de mijne gaat net naar 211 duizend km.
Ik snap beide het verhaal en stand punt hoe jullie erover denk(en)
bedankt voor medeleven en de rest

gerard1973 0

4 jaar

Laat deze motor gewoon goed en eerlijk beoordelen , ik zeg niet dat het zinloos is , maar als je straks veel kosten gemaakt hebt en de motorolie gaat er nog met liters doorheen is het plezier er wel af.

ja ik snap jou kaleido bedankt info

gerard1973 0

4 jaar

Ik heb vandaag gehoord tot de klep steel hoesjes kei en kei hard waren als harde bak stenen , dus ze waren gewoon op / versleten.
ja dan kan ik begrijpen tot hij dan op olie drinkt in plaats van smeren de motor blok en de rest , dus 16 nieuwe klep steel hoesjes erin

gerard1973 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.