👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
tijdens de keurig is ontdekt dat de rubber van rechts achter de draag arm aan de voor kant te veel speling heeft.
nu is mijn vraag wat moet er allemaal los geschroefd worden om mijn draag arm die in de lange weg met de auto mee loopt los moet.
er moeten ook de zij armen los geschroefd heb ik gezien en volgens mij ook de bout van de schok demper zou zeker los moeten.
zit ik redelijk goed of niet.
want ik ga bij iemand de voorste rubber op nieuw erin laten persen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Alles wat aan dit te demonteren deel vast zit moet er af , het is niet anders , wijst zich van zelf lijkt mij.
Op you tube staat een filmpje , rear trailingarm bushing replacement.
oke .
rondt 17:00 uur was ik weer terug met me draag arm voor die tijd heb ik eerst alle bouten los moeten spuiten met kruip olie of met wd 40 de meeste zaten zeer goed vast gedraaid , ik kreeg net mijn eigen krachten los.
eerst een beetje los gedraaid en weer op nieuw vast en weer op nieuw in spuiten.
en eerst te rem klauw weg gehaald en de stekker los van de abs .
volgens mij heb ik minstens 6 bouten los moeten draaien , 2 rechts onder de bodem , 2 rechtse boven elkaar aan de zij kant , toen de bout van de veerpoot achter kant en toen links om de hoek onder in waar de brede arm met de stalen veer in klemt , deze met de auto krik op gevangen anders vloog de stalen veer eruit.
en rond 17:00 uur heb ik de draag arm weer terug geplaatst met de nieuw rubber in en morgen ga ik alles weer af monteren zoals de bouten nog vaster aan draaien en de rem klauw en de abs stekker erop.
jij mag deze forum sluiten.
groetjes gerard
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 3 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar