Beste collega's we hebben een mazda 6 sportbreak 2.0 citd 120 pk
Deze auto wil niet aanslaan.
We hebben de auto uitgelezen en erstaan dieverse fout code's in ook voor ons uitlees app een aantal ombekende.
Maar we kunnen er geen touw aan vast knopen.
Het lijkt of de auto op plekken spanning krijgt waar hij geen spanning mag hebben want als we de auto start dan begint ons uitlees app te piepen en gek te doen.
We krijgen een fout-code waar we wel wat aan hebben.
de fout code B1342 ecu defective.
De auto is eerst even slecht gaan lopen berg op en werd toen ook erg warm daarna berg af probleem weg voor de rest van de dag, nadat deze meneer de nacht op de camping heeft gestaan kreeg hij smorgen de wagen niet meer gestart.
We hebben de zichtbare massa's al gecontroleerd en de Driem tyming ook hier was niets mis mee.
Hij krijgt ook diezel alleen of de druk goed is weten we niet.
Kan iemand ons helpen???
Al vast bedankt Mark
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Foutcode is B1342? Dus met een B van Bernard?
Dat is niet gebruikelijk bij een motorstuurapparaat. B is gereserveerd voor Body systemen zoals Airbag, Instrumenten paneel e.d.
Dat klopt het de fout code voor de abs computer.
Deze code heeft dus niets met het probleem te maken.
Weet jij toevallig wat service bul. 042515 inhoud?
Het is een ford bul.
Nee sorry.
We zijn met deze auto naar de dealer gemoeten.
Het bleek dat er geen compressie meer was op 2 cilinders.
Wij kunnen zelf geen compressie test doen bij diezels.
We weten nog niet waar hij zijn druk verliest.
Dat krijgen we nog te horen.
Old ford bedankt voor de hulp.
Amai, is bijna niet te geloven... een Mazda6 die problemen afgeeft. Zijn nochthans ijzersterke motoren. Wil je ons aub op de hoogte houden van de oplossing of het probleem. Dank alvast
Motor gewoon versleten!!!!!!!!!!!!!
Met endoscoop zijn flinke greoven te zien.
Toch heb ik vandaag gehoord dat dit probleem bij deze motor al vaker is geconstateerd. Motor heeft nu 225.000 km gelopen, en zoiets mag natuurlijk niet gebeuren.
Mazda heeft coulance toch afgewezen. Heeft iemand hier ervaring mee?????
Deze wagen zal dan misschien ook grote onderhoudsintervallen doorlopen ? Het is ons al opgevallen dat bij 20.000km de motorolie ruim ONDER minimum staat ! regelmatig oliepeil controleren. Wij verversen ze a 10.000 a 15000 km
Ook luchtfilter worden misschien te laat gereinigd of vernieuwd ?
onderhoud mensen, en normaal berijden
Waarde collegae,
aangezien ik zelf ook mazda6 2.0CITD(89KW) rij volg ik met belangstelling alle berichten omtrent deze auto. Bij mijn mazda is na lang zoeken en herhaalde bezoeken aan de dealer de inspuitpomp vervangen. Het begon met zo nu en dan afslaan ( bij terugschakelen en of afremmen op de motor. diverse malen aan de mazda eigen diagnose apparatuur gestaan met een verscheidenheid aan foutcode's die schijnbaar niets met het euvel te maken hadden. via een duitse site mbt tot de mazda heb ik vernomen dat er een aantal CITD's zijn geweest met een constructie/ fabricage fout, hierdoor treedt er schijnbaar een verhoogde slijtage waardoor er metaaldeeltjes via het brandstof systeem in de cilinders terecht kunnen komen. bijgevoegd de link :http://37747.rapidforum.com/topic=100876... hier even zoeken op "motor geht beim auskuppeln aus"
zeker gezien de schade aan de binnen kant van de cilinders denk ik dat een onderzoek in deze richting zeer nuttig zou kunnen zijn ( consumenten bescherming) en denk dat als bewezen kan worden dat de pomp inderdaad een fabricagefout had je mazda aansprakelijk kunt stellen voor de gemaakte kosten( zelfs al is de normale garantie verlopen( een inspuitpomp gaat normaal veeeel langer mee). Groet en succses
18 jaar
Bart, voordat de metaaldeeljes in de motor komen maken ze eerst de verstuivers kapot. De motor zal dan niet meer willen lopen.
De problemen zoals boven aangegeven ontstaan echt niet door een
kapotte brandstofpomp maar door gebrekkig onderhoud. Bijvoorbeeld rijden met te weinig olie of koelvloeistof.
18 jaar
Tja, Ik zal ook niet zeggen dat er geen schade aan de verstuivers e.d is echter als de deeltjes klein genoeg zijn, zeker bij de zeer hoge drukken die tegenwoordig in het inspuit systeem worden gebruikt, zou hier eea toch in de cilinders terecht kunnen komen.
"Hoeft mij niet geloven het bewijs lever je zelf"
18 jaar
Jongens jongens jongens,
Beste Bart, ben je wel op de hoogte van de dieselinspuit technieken!!!!, het probleem wat jij hebt gehad is een microscopische slijtage aan de brandstofdrukregelaar in de pomp,waardoor deze kan blijven hangen. Geloof maar niet dat je daardoor op 2 cilinders geen compressie van krijgt.
Geloof maar gewoon wat Richard zegt!!!!!!!!!!!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar