Mazda 6 Sportbreak 2015: storingmotor manegement

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: SH, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 129

van de week ging storingslampje van motor manegement
terug geweest naar bedrijf die nieuwe turbo heeft geplaatst storing was er uit de storing was gisteren weer terug lampje weer aan vanmorgen auto weer gepakt geen storing meer vanavond effe naar de bouw markt geweest en hup storing er weer in turbo viel uit geen trekkracht meer op terug weg turbo er weer in en motor manegement lampje weer aan wat zou het kunnen zijn groetjes marco

ovaalkever

Geplaatst door ovaalkever (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 1 jaar geleden

Wat is/zijn de storingscodes ?

ovaalkever (0), 1 jaar geleden

p2262

Hans4040 (190) PRO, 1 jaar geleden

Gevonden op AMT garage forum:


VERMOGENSVERLIES; HET MOTORWAARSCHUWINGSLAMPJE GAAT AAN; DE MOTOR SCHAKELT NAAR DE NOODLOOP
Symptoom
De motor schakelt naar de noodloop
Vermogensverlies
Het motorwaarschuwingslampje gaat aan
De volgende foutcode is aanwezig
P2262 (Turbocompressor/supercharger druk niet gedetecteerd, mechanische storing )
Oorzaak
Defecte turbodrukregelklep
Oplossingen
Sluit de diagnosetool aan
Controleer de laaddruksensor parameters
Voer een testrit uit
Controleer de werkelijke en correcte waarden
Indien de waarde te laag is, ga als volgt verder:
Controleer de werking van de overdrukklep
Gebruik een vacuümpomp
Creeër een vacuüm - 2 bar
Controleer of de regelstang op speling
Verwachte waarde: 6 mm
Controleer de werking van de turbo-bypassklep
Controleer of de regelstang goed werkt
Gebruik een vacuümpomp
Creeër een vacuüm - 6 bar
Controleer of de regelstang op speling
Verwachte waarde: 11 mm
Controleer de parameters van de laaddrukregelklep
Laat de motor lopen bij 3500 tpm
Gedurende 10 seconden
Controleer de werkelijke en correcte waarden
Maximaal toegestane verschil tussen de waarden: 1 mm
Controleer de activatieparameters van de turbodrukregelklep
Verwachte waarde bij stationair toerental: 50%
Controleer de contacthoekwaarden
Indien er een fout wordt gevonden, ga dan als volgt verder:
Controleer de elektrische aansluitingen
Controleer de positiesensor
Controleer de kleppen op beschadigingen
Controleer de klep op verstopping
Herstel de gevonden fouten
EINDE CITAAT
Succes.

Highway (65) PRO, 1 jaar geleden

laatst ook iets geweest bij de rijdende rechter. Is dit een met een dubbele turbo? dus een kleintje met een grote?

ovaalkever (0), 1 jaar geleden

klopt is een twinturbo de stukken lagen in de turbo bij 95000 km

ovaalkever (0), 1 jaar geleden

de turbo werkt wel ik heb hem vrijdag mee genomen naar huis van c en turbochargers was bijna thuis toen ging lampje weer aan gisteren ging de turbo uit en ma 10 min deed hij het weer wel met motor manegement lampje aan

Highway (65) PRO, 1 jaar geleden

is er een complete nieuwe turbo op gekomen? In dat stuk van de rijdende rechter was ook een slang verkeerd gemonteerd voor de bediening van de turbo. Zou eens langs een turbo specialist gaan.

ovaalkever (0), 1 jaar geleden

ze hebben de turbo gereviseerd en uit gebalanceerd hij is in mei vervangen heeft het zeker 2,5 maand goed gedaan toen begon het gezeik weer wat voor apparaat zit er voor de turbo die hem inschakeld

Highway (65) PRO, 1 jaar geleden

Dat wordt via kleppen geregeld en aangestuurd door de regeleenheid.

ovaalkever (0), 1 jaar geleden

dankjewel voor het antwoord zit die op de turbo of zit die op de motor zelf

Highway (65) PRO, 1 jaar geleden

Geen idee. Ik zou bij een goede turbo specialist diagnose laten stellen.

ovaalkever (0), 1 jaar geleden

donderdag gaat hij naar moerman en jansen mazda papendrecht die lezen hem uit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.