hoi,
Sinds enige tijd stottert hij ,zeker wanneer hij nog niet volledig op temp. is . Nieuw brandstoffilter i.c.m. nieuwe brandstof leek te helpen doch tijdelijk (plm.1 tankinhoud)
De egr- klep afgestopt gehad , echter zonder resultaat.
130.000 km gelopen ,erg weinig dus.
Wie weet waar ik het zoeken moet ?
bvd voor jullie snelle reactie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor 99,99% een haperende Spillvalve (branstofdrukregelklep)
deze zit boven op de pomp. (grote grijze klep)
Kan deze gereviseerd worden of moet ik deze vervangen?
Nog bedankt voor je snelle reactie!
16 jaar
Deze kan niet gereviseerd worden, het wordt dus een nieuwe!!!
Wij als dealer bestellen deze bij Terlouw dieselspecialist te Mijnsheerenland
ik dacht iets van +/- 500 euries
Ben nog even bij de dealer geweest ,geven hetzelfde verhaal met de mogelijkheid dat het ook nog de idm kan zijn temeer omdat deze niet altijd foutcodes levert . Er schijnt ook en slechte serie Spillvalves te bestaan. (is dat zo?)
Ze zijn wel zo eerlijk te vermelden dat ik voor beide onderdelen zou kunnen opdraaien als ze in eerste instantie "verkeerd gegokt" zouden hebben. In dat geval komt er dus nog de prijs van het idm bij.
Ik heb de spill valve eruit gedraaid om te kijken, er lag onderin nog een kapje van de spillvalve. Hoort dit niet vast te zitten?
Ik heb de spill valve maar een keer schoongeblazen met perslucht en teruggezet en de eerste testrit was goed maar vandaag was het ook niet echt koud buiten. Morgenvroeg nog maar een keer testen.
De vraagbaak geeft overigens geen enkele info over de spill valve en ben toch wel benieuwd naar de werking of een tekening ervan.
Graag nog wat reacties hierover!
16 jaar
Sommige Opel diesels hebben ook een Denso pomp (ik dacht de 1.7D modellen) met spill-valve. Die pompen worden weleens aangeboden op Marktplaats voor relatief weinig geld. Je kunt proberen de spill-valve over te zetten. Je kunt natuurlijk pech hebben en een pomp met een defecte spill valve krijgen...
Voor zover ik weet wordt de spill-valve bekrachtigd op het moment dat er diesel moet worden ingespoten. Hiervoor is een vrij hoge spanning vereist om de klep snel te kunnen openen. Ik heb bij mijn auto in de IDM twee condensatoren bij geplaatst (zie ditd topics) hetgeen wat verbetering gaf. Aangezien jouw auto niet zoveel gereden heeft lijkt het mij vreemd dat de spill-valve nu al versleten is maar misschien heeft Jack daar andere ervaringen mee; hij sleutelt immers de hele dag aan Mazda's.
16 jaar
Hebben ze geen 2e hands auto in de rij staan om het ff te proberen.
Premacy, 323BJ en 626GF zijn allemaal hetzelfde.
Lijkt me wel een goeie service richting klant.
Ik heb nu zo'n 5 weken gereden met een "schoongeblazen spill-valve" en het probleem lijkt geheel opgelost hierdoor.
16 jaar
Mooi zo, en nu maar afwachten.............)
hoi,
we zijn nu bijna een jaar verder met een redelijk strenge winter achter ons.
Het probleem met de spillvalve lijkt door deze simpele ingreep (schoonblazen) geheel opgelost.
Toeval?
Ik ben blij dat ik hierdoor zo'n 500 euri heb uitgespaard (minus de kosten aanschaf van ring/steeksleuteltje 38).
Met dank voor jullie bijdrage kan dit probleem als opgelost woreden beschouwd.
Forte
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar