close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626 18i 93: terugkomende trillende remschijven voor

Bouwjaar: 1993

hoi, wie weet er misschien raad.

bij deze mazda blijven de remschijven kromgaan en en dit wordt steeds erger. de eerste schijven laten afdraaien + nwe blokken geplaatst.
het komt weer terug, verv. nieuwe schijven en blokken gekocht (van nipparts) en er op gezet en het komt weer terug ,we hebben toen de remzadels goed bekeken en en de gangbarheid van de remzuigers en de schuifpennen aan de fuseestukken gereinigd en weer de schijven laten afdraaien.
de fusee's ook nog verv ivm. twijfel door examplaren van de sloop.
denk je klaar te zijn!!!!!!!!!!!!!!!!! het komt weer terug,ik rijdt zelf iedere dag met deze auto en verg er niet te veel van,houdt zelden mijn voet op de rem als ik stil sta.
weet iemand waar je dit zou kunnen zoeken of zijn de schijven en blokken van nipparts niet zo best!!!!!!!!!!!!!!!!!!

laat maar eens los techneuten.

Geplaatst door

stranger (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb geen ervaring met sleutelen maar weet wel dat mijn 626 na plmin 250000 km nieuwe remblokken nodig had en dat bij mij toen de ellende begon. ook trillen door kromtrekken. Omdat natuurlijk na zon afstand het materiaal van de remschijven ook wel minimaal geworden was zijn er toen afgedraaide opgegaan. Na enige weken weer trillen. Nu zitten er nieuwe remschijven op en rij ik alweér duizenden km zonder problemen.
Bij de dealer verklaarden ze het als volgt, doordat het oude remblok materiaal niet meer gebruikt mag worden hebben ze nog niet echt een antwoord op het probleem van de wartmte afvoer waardoor de schijven overmatig heet worden en bij het ingedrukt houden van het rempedaal zelfs plaatselijk erg heet worden wat het kromtrekken weer verergert.

Len

ik heb niet echt een verklaring maar de delen van nipparts heb ik zelf nooit geen problemen mee gehad. het komt vaak voor vooral bij mazda en toyota dat er na het loshalen van het wiel en de blokken dat de schijf beweegt en er via de achterkant een stukje roest tussen valt, maar ik neem aan dat dit niet het geval is omdat er ook al nieuwe naven op zitten en ongetwijfeld ontdaan zijn van de roest.bij ford (waar kromme schijven een kriem was) werden de schijven een poos buiten neer gelegd totdat ze goed verroest waren (dit proces is te bespoedigen met urine en dit is geen fabeltje) en vervolgens weer afgedraaid en gemonteerd. op deze manier wordt het metaal harder en minder gevoelig voor temperatuur wisselingen

raymond9336 0
badge

20 jaar

Stran ger, vervang alles maar weer opnieuw, niet afdraaien of slijpen, dat werkt maar tijdelijk,gebruik dan eens ATe of ferodo remblokken, maar bedenk dat ze dan de velgen OP MOMENT zetten,heel belangrijk zie wat Raymond schrijft,
Dat klopt over de Ford!

johnquick 0
badge

20 jaar

bedankt allemaal,ga toch nog een keer alles verv. van een ander merk.

stranger 0
badge

20 jaar

Met originele Mazda blokken kan het trouwens ook goed gaan hoor. Maar overleg even met de dealer want er zijn harde blokken (lange levensduur) en zachte blokken (korter levensduur)

Neem de zachtst mogelijke blokken ! Die remmen beter maar voorkomen ook de kromme remschijven.

en de bouten max met 110 Nm vastzetten, met de hand !

Zelf heb ik goede ervaring met EBC schijven en blokken (greenstuff). dat spul trilt nooit en remt als een parashutte.

p@tje 0

19 jaar

ik heb een vraag mijn remschijven zijn los is dat wel goed het klapper steeds onder mijn auto dus ik geen even kijken wat het was dus mijn schijven zijn los .volgens komt daar dat geklapper weg in hij trilt als een gek als rem net nieuwe schijven er op gr dkkie

dikkie30 0

17 jaar

schijven los ??????, dat zou niet kunnen, deze zitten opgeklemd tussen je wiel en de naaf.

Begin als eerste MET GANG, VOORDAT JE VERDER GAAT RIJDEN ofdat je wielbouten niet los zitten.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Heb je al eens afdraaien aan de auto geprobeerd. Dat doen wij altijd als we dit probleem hebben en dan komt de auto eigenlijk nooit terug. Heb zelf al vaak nipparts gemonteerd en ken dit propbleem daar niet mee wel met schijven en blokken van dephi.

Jan-Marcus 0
badge

17 jaar

Beste jan marcus.

Het topic wat nu geopend is, is een dikke 2 jaar oud, en dus zal het euvel inmiddels wel gevonden zijn.

Ik reageerde op degene die de topic met zijn eigen probleem weer geopend had.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Hoi Marcel,

Had ik ff totaal niet opgelet. Bedankt voor het wakker schudden :)

Jan-Marcus 0
badge

17 jaar

geen dank.

hellbat 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.