Mazda Mx5: Vermogen verlies samen met verhoogd openlucht filter geluid

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Heren!

Ik heb een raar probleem, ik was van de week een beetje sportief aan het rijden en rijd op een gegeven moment een oprit op de snelweg op, en plotseling veranderd het geluid van mijn openlucht filter van een mooie grom, naar een haast VTEC achtige 4x zo luide brul (vanaf de 3500/4000 toeren ook). Ook trekt hij veel minder lekker door in de hogere toeren. Ik heb een beetje gegoogled en kwam er achter dat een verstopte katalysator misschien het probleem kon zijn, maar nou heb ik deze er tussen uit gehaald en even voor het zonnetje gehouden, en ik zag nog gewoon zonlicht.

Zoek ik het in de verkeerde richting? Hij lijkt nergens bij het inlaat traject valse lucht aan te zuigen, en dan zou het mijns inziens nooit zo immens luid kunnen zijn. Tips en hints zijn welkom!

RoyVisser

Geplaatst door RoyVisser (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda MX-5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Profundo Autoservice (0) PRO, 8 jaar geleden

Uitlaatspruitstuk niet gescheurd?

Of de carterontluchting kapot of los ?

kaleido 1 (1715) PRO, 8 jaar geleden

Inlaatbuis/harmonika niet gescheurd ?
Pakking lek.

RoyVisser (0), 8 jaar geleden

Uitlaatspruitstuk is goed, vandaag katvervanger gemonteerd en gereden zonder einddemper, probleem zit niet in de uitlaat. Carterontluchting zit allemaal goed. Alsmede de inlaatbuis/harmonika. Kwa pakkingen lijkt er niks raars te zijn, hij verbruikt geen olie of koelvloeistof.

bewegende beelden met engelse notities

https://www.youtube.com/watch?v=fR4qWfqk...

morgen de timing/compressie controlleren en het kleppendeksel eraf.

RoyVisser (0), 8 jaar geleden

Riem was 2 tandjes versprongen.. Borgpen weg van de spanrol, maar ook de spanrol zelf zat op een rare manier vast. Volgens mij draai je die vast op de waterpomp, maar bij mij lijkt die bus uitgeboord en zat hij met een langere bout en moer vast.. Morgen bij een reserve mx5 een bout halen en een nieuwe waterpomp monteren, samen met een nieuwe distributie riem

hoop dat dat de oplossing is, maar dat kan haast niet anders ;)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.