Nogéén van de vele vragen die ik nog heb is dat de isolator van de binnenste elektrode van de 4de bougie steeds barst en afbrokkeld.Dit uit zich in lopen op 3 poten(zegt men in belgie)na enkele seconden draaide hij weer normaal.Ik gebruik BP6EFS NGK's.Vroeger gebeurde dit na 15000 km,vervolgens na 12OOO,nu heb ik de bougies al na 9000 km moeten vervangen.Wagen heeft 250000 km.Ook heb ik in het koelvloeistofreservoir al geruime tijd een bruine smurrie bemerkt.De dikke slangen van radiator zijn keihard,ook indruk van witte rook uit uitlaat.Wat ik nog steeds wil weten is waarom mijn toerental steeds op en neer danst stationair?Voor de rest is de motor oké. Of moet ik zeggen ,is er nog iets goed aan? Ga hem deze winter toch maar even aan de kant zetten(heb voorlopig 23OTE aangeschaft,(zie 25/11)) graag reactie ,chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
aangezien de bruine smurrie in je koelvloeistof + witte rook +
onstabiele stationair loop , denk ik dat de koppakking overleden
is .
waarschijnlijk is dit ook de oorzaak dat de bougie steeds kapot
gaat .(compressie?) .
als je de koppakking vervangt , kijk dan ook of de cilinderkop
niet gescheurt is.
suc6 Tinus
bedankt Tinus voor de snelle reactie. Ik had al schrik dat het zoiets ging zijn.Is dit Moeilijk zelf te doen?Misschien zoek ik beter een okkazie motortje deze winter,of een jonger type coupe,ik hou je op de hoogte .Nogmaals bedankt Tinus!!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar