Hallo Merceds specialisten.Ik hoop dat iemand mij kan helpen.We hebben hier in Nieuw Zeeland niet veel personenwagen diesels,vooral niet inde Europese merken.Ik heb een klant met een c250 D.Er zit een electronisch geregelde bosch lijnpomp op.Maar geen "pick up sensors" op de verstuivers.Van de week heb ik het systeem relais vernieuwd(Over voltage relais).Dat was gegarandeerd stuk.Maar ik had daarna problemen om hem te starten.Het hele systeem was "leeg".We goten het filter vol met diesel etc en kregen de auto na een hele tijd starten aan de gang.Het is toen 2 dagen goed gegaan.Maar vanmorgen belde de klant,hij kon hem niet gestart krijgen.(Blijkbaar zat er wel een beetje "leven" in,maar niet genoeg.)Toen de wegenwacht onderweg was probeerde hij het nog een keer en kreeg de auto met moeite toch aan de gang.Eenmaal in de garage (warm) start hij goed!De gloeibougies werken en meten goed.(Lampje werkt ook zoals het hoort).De manier de klant het beschrijft klinkt alsof er lucht in het systeem zit.Heeft iemand hier ervaring mee,of moet ik het probleem ergens anders zoeken?De auto blijft hier over het weekend,dan kan ik Maandagmorgen kijken wat de auto doet(of niet doet)hoop ik.
Bij voorbaat dank,
John
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst een terugslagklep in de aanvoerleiding zetten...
retourslangen vd verstuivers contr.
Wat was uiteindelijk de oorzaak en oplossing voor dit euvel? (lijkt erg op mijn probleem)
18 jaar
Sorry,in verband met de drukke tijd hier(zomervakantie nu)was ik vergeten de "fix" door te geven.We hebben alle rubbertjes(O ringen) vernieuwd die over de aansluitingen zitten van de plastieke leidingen bij de pomp,filter enz.Dit is een vrij veel voorkomend probleem blijkbaar.Het problem is nu weg.De klant zegt dat de auto veel beter loopt!
groeten,
John
Hallo,deze auto is weer terug in de werkplaats.Maar met een ander probleem nu! Zo nu en dan start ie niet!Ik heb dan meer dan 4 volt spanningsverlies tussen contact slot en startmotor. Contactslot is in orde(vernieuwd)geen spanningsverlies,accu is ook nieuw.Bij de neutraal schakelaar voor de automaat heb ik al de 4 volt spannings verlies.(Spannings val over deze schakelaar is ok,minder dan0.2 volt)Met andere woorden ik verlies de spanning "ergens" tussen contact slot en neutraal schakelaar!(Sorry ik kan het juiste Nederlandse woord voor deze schakelaar niet bedenken op het moment!)Heb verscheidene stekkers gecontroleerd maar die zijn in orde! Zit er ergens een relays of zo??En waar? PS Dit is een Japanse geimporteerde auto,met het stuur aan de rechterkant!(We hebben hier heel veel 2de handse auto's die van Japan komen!) Ik hoop dat iemand me kan helpen,
Groeten uit Nieuw Zeeland,
John Gijsbers
Sorry ,ik weet niet of jullie de gegevens van deze auto hebben,het is een Mercedes C250 diesel uit 1995! Hij heeft geen infra rood alarm of zo.
John
Beste John
Er zit volgens mij achter/onder het gaspedaal een verdeelstekker (onder de bekledingsmat) de draad loopt van de startmotor naar verdeelblok en van verdeelblok naar de accu
Misschien zit hier de fout
ps ik kan je wel een plaatje sturen maar dan wil ik graag het chassisnr en je e-mail adres
Sido
Bedankt voor je suggestie Sido.Bij deze auto zit er inderdaad een verdeel blok aan de linker kant onder de mat.Dat is hier de passagiers kant.Maar die aansluitingen zijn goed.Mijn probleem is dat ik een groot spanningsverlies heb tussen het contactslot(pin50) en de inhibior switch(neutraalschakelaar).Volgens mij zit er een relais of de immobilisatie unit tussen? Maar ik kan die nergens niet vinden.Als je eventueel informatie hebt stel ik dat uiteraard erg op prijs! Mijn E mail is :amsterdamcar@xtra.co.nz Het chassis no van de auto is:WDB2021252F057651 Eng:605.910
Groeten en bij voorbaat dank,
John Gijsbers
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar