Mercedes-Benz Sl-Klasse: 450 sl Amerikaans Import Motor probleem

Bouwjaar: 1973, Brandstof: Benzine, Motorcode: V8

Hallo,

Ik zit met een zwaar probleem......
Deze wagen heeft reeds 2000 euro gekost aan onderdelen en werk zonder oplossing.
De V8 met K-jetronic inspuiting wil niet lopen.
Vernieuwd werd reeds:
brandstofpomp
brandstoffilter
Delcokop
Rotor
Bougies
kabels
bobine

Het probleem:
Koudstart zeer goed.
In het begin backfires en weigeren van gas geven
Na paar minuten draait hij OK.
Wagen loopt dan goed zolang hij koud is.
Bij warme motor begint hij onregelmatig te lopen
Toeren gaan met moeite tot 4000rpm (pruttelt, draait onregelmatig en geen vermogen)
Haalt amper 70 km per uur en slaat dan af.
Wil dan niet of zeer slecht starten
Geeft ook backfires.

Daar ik het probleem in de ontsteking vermoedde heb ik reeds de module gewisseld,geen resultaat.
Ook de vooronsteking gedaan (5 graden)

Heb ook de inspuitkop gewisseld,meerdere,geen of slechter resultaat.
Ik dacht de oplossing gevonden te hebben hier,maar dit betrof een l-jetronic met net de zelfde symptomen.
Wat scheelt er aan deze wagen,mijn haren worden grijs en beginnen reeds uit te vallen,zucht.....
Zit er ergens een relais,sturing enzv van de inspuiting die ik nog vervangen kan?
Is er iemand die deze wagen nog aan de computer kan hangen?
Alvast bedankt.....

Geplaatst door

Frisse (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gaat de lucht weger niet zwaar?deze moet zeer goed gangbaar zyn. anders klopt de verhouding benzine lucht niet. als de motor koud is staat de koudstart erop en krygt hy extra benzine. maar als de koudstart eraf gaat en de luchtweger [ ronde metalen schyf]gaat zwaar krygt demotor niet de juiste benzine/lucht verhouding waardoor backfires. proesten stotteren enz . ook kun je eens alle vacuumleidingen nalopen.[ die zitten er wat op]ook onder de spinnenkop kyken of deze niet lekt

mart-vervoort 0
badge

17 jaar

ook moet je even naar de benzinedruk kyken.

mart-vervoort 0
badge

17 jaar

Met de vacuum meter er op heeft hij 1.5 bar op stationair toerental.
De brandstofpomp is nieuw,en nu tijdelijk rechtstreeks op een + na contact aangesloten.
Hij valt zonder benzine op de injectors als hij stilvalt.Ik heb er op één leiding een reserve injector aangesloten gehad om te kijken.
Natuurlijk is dat slechts één van de acht....(ik lijk Mies Bouwman wel) :-)
Deze viel dus droog.
Heb er een inspuitkop opgezet van een 10 jaar stilstaande wagen,die rijdend weggezet is volgens de handelaar.
Hij start hier onmiddelijk mee,maar rookt nu heel erg en valt stil bij stationair toerental.
Ik kan nog eens proberen om er eentje van een 500 sec op te zetten,rijdende wagen,maar weet niet of dit een verschil maakt t.o.v. een 450?

Frisse 0

17 jaar

dat roken wil niks zeggen. dat komt door lang stilstaan en het alsmaar starten. als ie straks goed loopt een keer goed blazen op de snelweg en het roken is meestal weg. volgens my zal dat niet veel uitmaken dat je de verdeler van een 500 opzet. maar ik denk dat de co afgestelt moet worden . hoor het wel

mart-vervoort 0
badge

17 jaar

[quote=mart-vervoort]dat roken wil niks zeggen. dat komt door lang stilstaan en het alsmaar starten. als ie straks goed loopt een keer goed blazen op de snelweg en het roken is meestal weg. volgens my zal dat niet veel uitmaken dat je de verdeler van een 500 opzet. maar ik denk dat de co afgestelt moet worden . hoor het wel[/quote]
Dat blazen op de snelweg wil niet lukken......Hij gaat momenteel voor geen meter.
Wel merk ik nu dat plots de temp meter niet meer werkt en dat er een relais,aan de zekeringen,rechts boven tikkelt...
Vandaag ga ik de kop van de 500sec er op zetten en kijken wat ie doet.

Frisse 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.