Hallo.
wat zijn de aanhaalkoppels van het ventielhuis en eventueel de deksel of oliepan?
als iemand wat weet liefs spoedje.
leon
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
aanhaalkoppel 7 nm voor ventielblok ---oliepan vast tegen en iets bijzetten is met afstandblokje doet het zelf nooit met moment sleutel
suc6
Okee bedankt
Leon
leon :als u een nieuwe printplaat steekt niet vergeten van de foutcode's te wissen nadien.
Ik moet toch de leerwaarden wissen?
nog een vraagje.
hoe de automaat peilen?
leon
met filter en koppelomvormer afgelaten en nu met ventielblok zou ik beginnen met 6,5l --na de eerste 3l starten in p standen bijvullen met overige liters --indien koppelomvormer niet af te laten is dan 3l starten en bij vullen en regelmatig peilen -tot4l.
peilen met speciale peilstok (mercedes ) vullen stationair in p tot iets(5mm) boven max van de 30°graden aan duiding zet ik ze altijd.
suc6
Hallo.
Moet je de koppelomvormer ook aflaten?
En hoe moet je dat doen?
indien kunt aflaten zou ik wel doen
rubber onder in huis af nemen en koppelomvormer rond draaien met schroevendraaier als er een aflaatstopje(inbus 5mm) is voorzien komt ge het bij verdraaien tegen anders kunt ge hem niet af laten . indien niet af te laten (er zijn 2 uitvoerige in ) is zou ik beginnen met 4l en omdat ventielblok is afgenomen peilent bijvullen tot vorig opgegeven hoogte, want dan zal er geen6,5l opgaan vermoet ik.
moet het aanhaalkoppel niet 8Nm zijn voor het kleppenblok en ook 8 Nm voor de pan?????
14 jaar
7 0f 8 nm zal niet zoveel uitmaken,Toch?
alles goed verlopen verder -ik heb er tot nu toe nog geen problemen mee ondervonden.
Auto loopt weer super.
Bedankt allemaal.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar