Hallo,
Wie heeft ervaring met remsysteem van E klasse met SBC ?
Ik heb remblokken achter vervangen maar ze blijven aanlopen
Als ik het systeem activeer ( pedaal indruk ) komen de blokken tegen de schijven en blijven dan aanlopen.
Ik draai de ontluchtingsnippel open maar er staat geen druk meer achter
Wanneer ik de oude ( dunne ) blokjes weer monteer is het gewoon goed.
Komt het voor dat de remklauwen vast gaan zitten bij dit model ?
Of zie ik iets over het hoofd wat betreft het SBC remsysteem?
Met vriendelijke groet Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
SBC systeemm kun je alleen vervangen met computer.
Je hebt toch een diagnosetoestel gebruikt om de remklauwen te lossen en in te leren?????????
Oké volgens alle andere prof's hier kun je gewoon remblokken verv.
Kun je mij vertellen hoe het dan moet?
Je kunt sbc deactiveren en activeren en in de remvloeistof. ververs stand zetten.
Mijn vraag is dus ook ,zijn er problemen bekend met dit type als het gaat om aanlopen van de remblokken,
na het vervangen hiervan ?
Of heb ik echt iets verkeerd gedaan?
2 jaar geleden ook remblokken verv en dat ging toen goed.
Mvg Peter
Ik heb daar een volledige procedure voor op mijn Brainbee. En ik volg die helemaal. Zelfs het irriterende "geloei" van het "rode" scherm dat de remmen gedeblokkeerd staan neem ik erbij.
Bij het afsluiten van de procedure hoor je de remblokken op hun "plaats gezet worden" door de pomp.
Naar mijn mening zijn we de tijd van de exprerimenten een beetje voorbij in 2012, spijtig genoeg.
Dit zal dealer werk worden vrees ik--ook de garantie op sbc pomp is sterk terug gezet.
gr
Kun je dan verklaren waarom de remblokken aanlopen als er geen restdruk op de remklauwen staat?
Staan de zuigers dan in een gekalibreerde stand ?? ik denk van niet.
Dit systeem werkt toch met druk sensoren?
Wat gaan ze bij de dealer doen dan om het probleem te verhelpen?
Ik wil het systeem begrijpen
Kan iemand mij de werking beschrijven of mailen
Alvast bedankt
Best bij dealer eens informeren-zijn zuinig met uitleg. beginnen met sbc pomp vervangen veronderdstel ik .
voor de werking bij dealer vragen of ge de werking dvd cursus sbc kunt zien. hetgeen ze niet rap geven of met goede connectie's
gr
En is er als een oplossing voor gegeven
gr
Hallo Cor,
Nee, nog geen oplossing
Er is contact met de dealer, maar die reageren niet erg snel....
De klant rijdt gewoon rond met de oude remblokjes (dat gaat nog wel even)
Als ik niets meer hoor van de dealer ga ik de klant in vervangend vervoer zetten
Dan hou ik de auto hier net zolang tot ik het opgelost heb
Wanneer je het rempedaal niet aanraakt en het systeem uitgeschakeld is blijven de remmen aanlopen
Wanneer ik dan de ontluchtingsnippels open draai blijven de remmen aanlopen ( er staat geen restdruk op de remklauwen )
Kan volgens mij alleen maar aan de remklauwen liggen .........
Vreemd dat niemand precies kan vertellen of dat normaal is.
Ik krijg alleen maar te horen dat je de boel moet vrij schakelen als je remblokken verv.
Die remklauwen zijn gewoon conventioneel met een remslang en slijtage indicatordraad aan de remblokken
Ik hou jullie zeker op de hoogte
Vrgr Peter
bij uitlezen geeft hij dan foutcode's in het sbc systeem.
gr cor
en bent u al wat verder.
gr
Peter 't is al effen geleden
bent u er wat verder mee , en hebt u medewerking van dealer gekregen.
gr cor
Hallo,
De klant heeft een afspraak gemaakt op 1 juni
Tot die tijd heb ik geen nieuws
De dealer heeft wel meegedacht, ik heb alles goed gedaan volgens hen
Je kunt de remblokken gewoon vervangen zonder speciale handelingen
( wel opletten dat je de deuren dicht laat anders zet ie even de remmen vast met je vingers er tussen )
Ze gaven wel de tip dat het misschien beter is om originele remblokken te monteren ( pijltjes moeten de goede kant op staan )
Ik zou denken dat Bosch best goede blokken maakt, maar het is het proberen waard
Als dat ook niet helpt ga ik de remklauwen uit elkaar halen en de ringen vervangen en de zuigers controleren op corrosie
Even geduld dus nog.....
Groet Peter
Vandaag de mercedes onder handen genomen
Niet eerst originele remblokken geprobeerd, maar direct de remklauwen uit elkaar gehaald
De zuigers en binnenzijde van de klauwen zagen er goed uit
MAAR bij het naar binnen drukken van de zuigers gingen ze steeds stroefer lopen
De zuigers laten nameten bij een machine fabriek hier in de straat
Wat bleek, de zuigers liepen van 41.97 mm op naar 42.02 mm
De zuigers laten bewerken naar 41.97mm over de gehele lengte
Remblokken monteren en probleem opgelost
Remmen ontlucht (dit is wel ff afzien met diagnose app. en remontluchter en accu lader aan de slag)
Wanneer je hetzelfde probleem hebt als ik loont het de moeite om te kijken of de zuigers niet ovaal zijn ofzo
Er is echt niets aan de klauwen te zien en de zuigers kun je ook best goed indrukken maar het gaat toch net even te zwaar
Vriendelijke groet Peter
ps probleem mag van mij gesloten worden
fijn dat ge het hebt opgelost
gr
Op verzoek gesloten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar