Mercedes-Benz S-Klasse 1991: ABS/ASR + verhoogd stationare toerental

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 4973, Vermogen (kw): 185

Geachte ik heb een paar jaar een leuke oldtimer mercedes 500 sec.

Ik heb eigenlijk vanaf het begin gehad bij bochtenwerk dat het lamp ASR aanging. Bij het uitzetten van de auto verdween deze en had ik ook volledige vermogen.

Nu na de winter heb ik dat zekering nummer 2 (8A) die vrij snel doorbrandt
op de zekering doos staat dit als beschrijving voor deze zekering

"Diagnostic term.6 hazard warning system, clock, front roof light (electronic radio, vanity mirror light, relay comfort circuitry term. 86, electr. illum. control)

Dus heb de zekering veranderd maar als gevolg dat deze direct door brandt.

De gevolgen sinds hij niet meer werkt is dat lamp ABS + ASR blijven branden, motor draait op een verhoogd stationair toerental ca .1.500 tr/min en waarschuwingslichten die niet werken. Alsook lijken de remmen minder goed te werken.

Remolie is in orde staat in het midden nu bijgevuld naar max niveau.

Heb een oude topic (14 jaar) gevonden met hetzelfde probleem helaas is deze topic niet afgewerkt met de oplossing hiervoor.

Mij lijkt het alsof iets in kortsluiting zit maar zou niet goed wat deze is of zou kunnen zijn.

Ik weet wel dat zo'n luchtpomp al jaren niet meer werkt, volgens de garage is dit niet nodig had te maken voor lagere emissie waarden voor Amerika.

denisTGV

Geplaatst door denisTGV (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Heino4267 (205), 3 jaar geleden

Als "zo'n luchtpomp" de secundaire luchtinjectie betreft: dat is een luchtpomp die je zelf goedkoop kunt reviseren (zie Youtube) en die bij de koude start lucht in de uitlaat pompt zodat de benzine in het dan zeer rijke mengsel in de uitlaat ontbrandt en de katalysator versneld opwarmt. Dit beperkt inderdaad de emissie in de koudloopfase.

Wat je met jouw probleem moet doen is het volgende:
- loop de kabelboom achter zekering nummer 2 af om te kijken of je (naar massa) doorgeschuurde draden tegenkomt die de (te) hoge stroom kunnen verklaren. Als de kabels in orde zijn:
- koppel verbruikers achter zekeringnummer 2 af totdat de zekering niet meer doorbrandt.
- sluit ze een voor een weer aan totdat je de verbruiker te pakken hebt die de zekering laat doorslaan.
En verhelp de storing daarin.

check

Beste antwoord, geplaatst door denisTGV (0), 3 jaar geleden

Heb

Hans4040 (300) PRO, 3 jaar geleden

Heb wat..?

denisTGV (0), 3 jaar geleden

De kabels ABS waren afgebroken bij de stickers hiervan.
Het verhoogde stationaire toerental , denken we dat de module hiervan kapot is.
Dit aangezien 12V aankomt maar geen spanning uitgaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.