Acculampje brandt en veel functie's vallen uit zoals ruitenwissers, richtingaanwijzers etc. De auto geeft steeds an accu onderspanning maar accu is goed en de auto laadt 14.10 volt
Ik heb de accu vervangen maar nou wil hij helemaal niet meer en zit het contactslot vast (fbs3) ongeveer 4 maanden geleden had de auto dezelfde klacht en bij het fout uitlezen kwam de fout 1000 naar voren en volgens de dealer moest dan het contactslot vervangen maar dat hielp ook niets. Later bleek in WIS te staan dat bij fout 1000 het contactslot niet vervangen hoefde te worden.
Ik heb nu fout 1003 bij EZS staan
Wie weet raad want ik weet het niet meer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nog niet meegemaakt maar in esi van bosch is fout 1000
schakelapperaat vervangen
fout 1003 is spannigs verzorging te laag moest het iets helpen
Ik weet niet waar ik het moet zoeken. Hij loopt nu wel weer maar het is nog niet goed ik blijf fouten krijgen.
Bijv ESP/ Bas systeem fout 1202
maar ook weer airco fout B15A8 Stelmotor voetruimte flappen gaan moeilijk of blokkeren
Kombiinstrument fout 1040 en 1029
Sam module 1089 en 1091
DBE fout B10D3 en B10D7
OBF fout 1021 , 1034 en1036
EZS fout 1003
volgens mij gegevens
wijst alles op en slechte verbinding vooral aan massa zijde
of een fout in het laadsysteem (diodebrug)
volgens mij moet je de sam stuurdoos eens controleren.als deze fouten hebben te maken met onderspanning.je moet de voeding eens controleren van de sam doos vooraan.waardoor sam geen verbinding heeft met de DBE waardoor de regensensor en ruitenwisser niet functioneert.alsook de pinkers
veel succes.
Waar zit dan de sam module?
p15a8 storing is te verhelpen als je het plastic regelstangetje van voetenruim stelmotor vervangt er zit een scheur in het stangetje en dus kan de motor geen nulpunt vinden en geeft dus deze foutcode let wel het is wel wat werk succes
20 jaar
sam zit aan de chauffeurskant onder de motorkap .in de zwarte zekering box.deze geeft voeding aan vele componenten.(pinkers,wissers,regensensor,ruitenwisser,verlichting vooraan ,enz...)
wat de stelmotor betreft klopt het dat de stangetjes scheuren,
Het lijkt erop dat de sam module in de voorste zekeringlast kapot is er zitten allemaal sporen van vocht in. Wij hebben het wel schoongemaakt maar dat hielp even maar toch niet goed genoeg.
Wij hebben een nieuwe besteld en hopen dat het dan klaar is.
(waar de auto nu mee begon is dat wanneer je de kachel aandeed op stand 6 dan ging de kachel uit, de buitenspiegels heen en weer en de ruitensproeier deed het ook niet meer).
nog even melden dat de wissers en sproeiers enkel werken als de motorkap dicht is alsook de deur van de chauffeur moet dicht zijn anders werkt dit niet .
Wij zijn bijna een week verder maar nog niets lukt, de sam module is vervangen en geprogrammeerd maar maakte geen verschil.
Ook hebben wij de plastic regelstangen aan weerszijden van het kachelhuis losgehaald en dan nog blijft de kachelstoring er in zitten. (hebben wij wel de goede stangen te pakken , ze zijn licht geel van kleur en als je bekleding onder het stuur weghaald kun je er albij om ze los te halen om te vervangen kost het veel meer tijd denken wij.)
Wat ik niet snap dat niemand dit eerder heeft meegemaakt, ik heb de auto hier bij de dealer twee keer laten uit lezen maar die weten ook van niks en willen ook niet verder helpen, alleen als je de auto laat staan. Ik snap het wel maar dan gaan de kosten direkt sky high ook als ze het niet kunnen vinden. Ik heb ook diverse collega's gebeld maar niemand wist het.
Wie weet hoe een sam module werkt, want het vreemde is dat als je de auto start alles goed is en dan wil de kachel ook wel op stand 6 maar na een tijdje (bijv 30 sec) valt de kachel uit zichzelf terug naar stand 1 (of zoiets ) en daarna komt het accu teken weer in de display te staan. Zelf denk ik aan een massa verbinding of een plus die niet goed is. Maar we hebben ook getest dat wanneer de fout erin komt er in de accuspanning/ laadspanning niets veranderd. Weet iemand ook of er problemen zijn met massa verbindingen in dit soort auto's op de plus ?
Wat ik ook niet snap is dat de importeur de klanten een brief stuurt met het verzoek om de zekering kast te laten afdichten met tape (dus dan zijn er volgens meer klachten geweest)en dan vervolgens beweert bij monde van de dealer dat er niets aan de hand is.
Hopenlijk kan iemand van jullie mij helpen om dit lastige probleem te verhelpen.
De auto is gelukkig van een begrijpende klant maar dan nog wil het probleem zo snel mogelijk oplossen
p.s. het is natuurlijk GARANTIE
We zijn weer verder gegaan en ik heb alle massa punten schoongemaakt en met knijpringen vats gezet. Toen wij vanmorgen de massastrip onder de auto hadden schoongemaakt leek het probleem opgelost. Het lampje ging (ook na diverse keren ) niet meer branden. Maar toen ik in de auto stapte om te gaan proefrijden kwam ik het terrein niet eens af en brande het lampje weer.
Wat mij nu opvalt is dat het lampje excact na 60 sec gaat branden.
Wie heeft een idee ?
Wij hebben de auto naar de Dealer gebracht en die heeft de zekeringkast links in het dashboard vervangen en de bedrading aangepast.
Het is nu (5 dagen later) nog steeds goed.
er is inderdaad een schrijven geweest over de zekeringkast en vocht, je moet zeker even navragen of deze auto niet in een terugroepactie heeft gezeten, als de dit zo is en de actie is nooit uitgevoerd op deze auto kan je de dealer van de toenmalige eigenaar aansprakelijk stellen.
Heb je de relais nagekeken de contacten kunnen vuil(geoxideerd) zijn door vocht waardoor er slecht contact gemaakt wordt.
Veel success.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar