Probleem: op de snelweg rijdend 110km/uur gaan de lampjes ABS en BAS/ESP branden en daarna verliest de auto snel snelheid, naar 70/60/50 km/uur.
Op de vluchtstrook auto uitgezet en opnieuw gestart , weg daarmee hij reed weer gewoon.
Ongeveer 10 kilometer herhaalde dit zich, exact hetzelfde.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
uitlaten lezen met stardiagnose vermoed stoplichtschakelaar
Dank voor het meedenken, toen dit gebeurde had ik niet geremd, kan dit dan toch ontstaan ? En wat gebeurt er dan precies?
6 jaar
Klopt,
Remlicht schakelaar is vaak het probleem. Maar eerst uitlezen. remlichtschakelaar bestaat uit 2 schakelaars, één voor de remlichten en één voor ESP.
Dus met andere woorden. de computer wil ook weten of de schakelaar aanwezig is als deze niet wordt bedient.
6 jaar
Ok, als het lukt ga ik hem morgen laten uitlezen
6 jaar
remlichtschakelaar kost 15€ kan u hem later nog laten uitlezen
Ik ga dat doen, dank!
6 jaar
Op you tube ook een uitleg over het schoonmaken van de smoorklep gezien, denk jij dat dat mogelijk ook zinnig is?
6 jaar
Ga binnenkort een testrit maken. Heb de remschakelaar vervangen en ook meteen de olie, het oliefilter en het luchtfilter, ik laat van mij horen.
6 jaar
Helaas, vandaag bij ongeveer 30/40 kilometer rit op de snelweg bij ongeveer 90/100 km/uur dat de storing zich weer voordeed.
Dus ABS lampje gaat branden en het ESP/BAS lampje, daarna lijkt het gaspedaal niet meer te werken en loopt de snelheid snel naar 70, 60,40.
Als ik dan gestopt ben en stationair gas geef loopt het toerental wel normaal omhoog.
Als is de auto uitzet en opnieuw start dan loopt hij weer normaal. Op de terugweg geen storing....
Dus het vervangen van de remlicht schakelaar, de olie en het oliefilter en het luchtfilter heeft niet geholpen.
6 jaar
Heb je hem al uit laten lezen ?
relais k9
Vanochtend uitgelezen: fout in de rem schakelaar en in de stuurhoeksensor . De fouten zijn gereset en nu moeten we testen of de fout wegblijft.
6 jaar
Helaas; getest en pas bij 140 km afstand de fout opnieuw.
Omdat het de andere keren sneller gebeurde dacht ik dat we er waren maar niet dus.
Maandag opnieuw uitlezen, wordt vervolgd
6 jaar
Je kan wel blijven uitlezen en resetten, maar dat helpt niet.
Eerst uitlezen, dan fouten oplossen en daarna pas resetten.
Voor de juiste diagnose
Foutcode uitlezen op het moment dat de storing zich voordoet ---- motor en contact zeker niet uitzetten als de storing(actuweel is) er is dan direct uitlezen.----ik veronderstel dat de waardes van de stuurhoeksensor zijn gecontroleerd voor alleer de foutcode gewist werden. ----- vermoed dat u een stroomonderbreking hebt-slecht contact in relais K2.1--k5--k9
zie zekering blad voor plaats.
gr
Hans; dit was het advies van de garage. Willy: er waren geen waardes de melding was dat hij stuk was..
Uitlezen direct na de fout: ik ben lid van de ANWB maar weet niet of zij dat doen?? Ik verwacht van niet.
Dan zou ik zelf uitlees apparatuur moeten kopen, maar geen idee welke en hoe moeilijk of makkelijk dat is en omdat iedereen alsmaar zegt dat het de echte van MB ( Star?) moet zijn die je als particulier niet kunt betalen, heeft dat dan zin?
Als ik de relais losmaak en schoonmaak met contactspray(?) krijg ik dan niet een andere foutmelding?
6 jaar
Willy: Ik zoek deze relais K2.1 en K5, het zekering blad zegt alleen control module box / view from engine compartment of boitier de calculateur/ vue depuis le compartiment moteur....
Google en youtube leveren ook niet zoveel op.
Enig idee waar ze zouden kunnen zitten?
6 jaar
module box in de motorruimte --- via google translate kan u laten vertalen --
best universele garage opzoeken die goede uitlees apparatuur hebben met mercedes kennis
Plaats van de relais gevonden; bij de passagierskant, kort onder het handschoenenkastje achter de bekleding, echter de genoemde relais ontbreken in het rijtje wat verder wel overeenkomt met het zekeringen blad.
6 jaar
Het was toch net anders als gedacht maar het probleem is opgelost:
het probleem was dat het stuur niet helemaal recht stond bij recht rijden stond het ongeveer 22 graden naar links. Daarom de auto laten uitlijnen, daarbij bleek een schokbreker ook enigszins scheef gemonteerd te zijn, bij de meting was de stuurhoek sensor al op 0 graden gezet, zojuist 140 km gereden zonder storing :)
met dank voor alle hulp!
6 jaar
mooi zo...bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar