Mercedes-Benz C-Klasse: Auto starten met koud weer

Bouwjaar: 1997

Betreft: W202


Hallo ,


Ik heb 's ochtends problemen met het opstarten van mijn auto. Als de motor koud is. Volgens het resultaat van het uitlezen , zijn er veel oorzaken vastgesteld maar niet de precieze oorzaak. De dealer zei dat ik alle leidingen en filters moest vervangen en dan zouden we kijken,dat is dus dik €400,-.


Ik heb 'm laten uitlezen. Dit zijn de gevonden storingen:

-Onderbreking/kortsluiting/weerstand in circuit
-Sensor vervuild/beschadigd
-Invloeden door hoogspanningskabels,telefoon-,muzieksysteem enz. (bedrading anders legen of afschermen)
-Hoeveelheidstelwerk defect
-Regelwegsensor defect
-Brandstofdruk n.i.o.
-Pomp defect
-Rekeneenheid defect
-Systeem trekt lucht
-Opvoerbegin n.i.o
-El. inspuitversteller defect
-Geen/verkeerde voedingsspanning
-Schakelaar defect


Weet iemand wat de precieze oorzaak is? Wie heeft dit nog meer? Hoe verhelp je het?

nassimo

Geplaatst door nassimo (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

Hans4040 (320) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk dat dit allemaal storingsmeldingen zijn, ontstaan door het stomweg lostrekken van diverse stekkers om zodoende het probleem te vinden.
De enige juiste manier, volgens mij, is alle foutmeldingen wissen en een eindje gaan rijden( kwartier of zo).
Daarna uitlezen en zien welke foutmelding er in het geheugen staat.

vul nog even in: brandstof, motor.

nassimo (0), 16 jaar geleden

ja maar dat hebben we ook gedaan ,
eerst dag waren meer storingmeldingen en die waren uitgewist , ik heb de hele middag meegereden , en de dag daarna, auto opnieuw KOUD opstatren( MOEILIJK ) en naar de garage voor een tweede lezing .Wat boven staat waren de nieuwe storingmeldingen, maar de monteurs kunnen niet vastestellen wat aan de hand is.
die een zegt brandstofpomp, die ander zegt sensor ... en zovoort .
ik vraag me af ; ALS DE POMP DEFECT IS , waaroom op temperatuur rijd hij hele normaal en starten ook ?
mijn kennis als de pomp defect is , dan blijft de probleem voortdurend ongeacht koud of warm motor.
of heb ik verkeerd begrip ?
DANK U

Hans4040 (320) PRO, 16 jaar geleden

wat ik nog kan bedenken is: de aansluiting van de stekker op de regeleenheid, onder de motorkap rechts.
misschien ge-oxideerd?

Hans4040 (320) PRO, 16 jaar geleden

Door een ge-oxideerde stekker krijg je valse meldingen, die worden allemaal opgeslagen als een fout.
dat is waarschijnlijk de reden dat het er zoveel zijn, die niet allemaal met het probleem te maken hebben.

nassimo (0), 16 jaar geleden

beste Hans
bedankt voor de type .
Volgens uw ervaring , zou de pomp stuk kunnen zijn? wat niet te hoop is .
want ik kan het niet volgen , ik ben bij 4 verschillen garages geweest , allemaal niets alleen kassa en tot sins .
geen een kan vaststellen wat de oorzaak is . danku

Hans4040 (320) PRO, 16 jaar geleden

Ik begrijp wel dat ze er niet uitkomen, met zoveel foutmeldingen.
Maar zoals ik zei, misschien eerst even de stekker controleren van de ECU, op oxidatie en/of vocht.

Pomp is volgens mij niet stuk.
Als de motor warm is start en rijdt hij goed.

nassimo (0), 16 jaar geleden

dank u wel hans .
ik zal het morgen opnieuw proberen , en ik zal de stekker zelf checken en laten schoonmaken . en hopen dat het bij een sensor blijft . want de probleem is alleen bij het starten en de eerst 5 minutjes doet hij raar , niet stationaire, schudden, epc lamp gaat aan , maar daarna is ie weer goede de hele dag starten en rijden hele soepel en mooie stationaire .

Hans4040 (320) PRO, 16 jaar geleden

als de stekker schoon is en goed contact maakt, kijk dan ook de andere aansluitingen na die op en rond de motor zitten.
Als je denk dat alles goed is , opnieuw de fouten wissen en dan zien wat er voor fouten in komen.

nassimo (0), 16 jaar geleden

dank u

nassimo (0), 16 jaar geleden

HOi Hans
vandaag hebben we de auto opnieuw gewist en uitgelzen , volgens de vakman het is toch de pomp
ik vroeg hem waarom dan met warme moter is niets aan de hand ? hij zei dat dit is de begin . later gaat hij helemaal niet starten.
heb jij enig idee wat kost zo een grap om te laten maken . en wat is de beste oplossing ?
dank u wel

Hans4040 (320) PRO, 16 jaar geleden

oke, dus toch de pomp.
Voor een groot aantal revisiebedrijven ga je naar de homepagina van deze site en klik je op het logo van AMT.
Op de site van AMT klik je op Autobranche gids en dan op producten beginnend met de letter "D".
Daar staan een groot aantal bedrijven en kan je er een uitzoeken bij jou in de buurt.
Dan kan je het beste vragen wat een gereviseerde pomp kost, enzovoort.
Succes.

Hans.

nassimo (0), 16 jaar geleden

dank je hans , ik hou je op de hoogte .
gr

nassimo (0), 16 jaar geleden

HOi hans
tot nu toe ,ik rij nog steeds met die auto.ik heb inmiddels een retour klep laten zetten op de diesel toevoeging leinding , ik moet zeggen
hij start wel , en gaat hij happeren, maar zodra de motor op temperatuur is (80 celsus) dan is niets aan de hand, start normaal , en rijdt normaal . (trouwens since die retour klep ik heb geen EPC meer t/m vandaag)
het is gek ! ik ben geen monteur , maar met een defekt pomp u kunt niet 1000 km rijden binnen een week tijd .
is het mogelijk dat de automatisch schok stuk is ! hebt u ooit een vergelijkbaar situatie gezien ,
ik ben voorzichtig met nieuwe pomp , het kost 1750 euro . eerst zeker weten dat hij niet doet , maat dat durft niemand te zeggen .

met vg

nassimo (0), 16 jaar geleden

zijn CDI motoren beter , want ik ben van plan om hem in te ruilen tegen een auto met een CDI motor .
hebben ze een lijnpomp , of rotatie

gr

nassimo (0), 13 jaar geleden

in middels auto ingeruild , defekt pomp, lekpakking ,, veel onkosten .

Hans4040 (320) PRO, 13 jaar geleden

bedankt voor de feedback.

mvg,
Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.