Mercedes-Benz V-Klasse: auto wil niet hoger dan 3000 toeren

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220cdi

Heb vorige week gloeibougies vervangen. Sindsdien wil auto niet hoger dan 3000 toeren en geeft foutcode : P1403 EGR KLEP (HFM-SFI)

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz V-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

blijkbaar is dit toch een onbekend probleem.

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Doet hij dat ook bij stilstand?

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

ja ik geef gas "plancher" en houdt in op 3000 toeren.
Bizar dat hij dit niet deed voor ik de gleibougies veranderde.
Heb alles terug nagekeken alles ok bevestigd.
Waarde LMM = 589 g/M3/h

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je enkel het contact opzet geeft hij 3890 g als waarde voor LMM

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb je de O-ringen van het inlaat-spruitstuk wel vervangen?

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

neen, maar ik heb de klant wel gewaarschuwd dat zijn inlaatcollector aan het dichtkoeken is met roet. Maar ja dan moet hij wel twee dagen hbinnenkomen en vertel dat maar eens aan de mensen.

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Eerst maar afwachten dan.

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

Het bizarre ook is dat koud hij dit niet doet, het begint pas eens hij warm is. Naar het schijnt is dit een ziekte bij dit type. Er moet een drukklep vervangen worden zeggen ze...... EGR? Common raildruk? Turbodruk? Er zijn veel drukken.........

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Zoals je zelf aangeeft is je inlaat-gedeelte erg vervuilt en zal de EGR dat ook wel zijn, dit dus eerst goed reinigen.

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

klant gaat bij dealer

vwfan (5) PRO, 15 jaar geleden

zitten de vacuumslangetjes er wel weer op? op de egr klep en evt. op de inlaat. dat de inlaat dichtkoekt is normaal komt door de egr hebben ze allemaal vooral als er veel korte stukken mee gereden worden vooral taxi's hebben hier erg last van.

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

klant zopas bij dealer geweest. Zou darm losgeweest zijn, niettegenstaand ik nergens een losse darm gevonden heb. Maar "chapeau" voor de dealer : factuur van 24 euro + btw. Toch betaalbaar.

vwfan (5) PRO, 15 jaar geleden

ok dat is netjes van de dealer dat het zo weinig heeft gekost hebben ze het waarschijnlijk heel snel gevonden.

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

Om maar te zeggen dat ook WIJ niet zonder dealers kunnen. We moeten ze niet altijd "afbreken"!

vwfan (5) PRO, 15 jaar geleden

ben ik het mee eens dealer is duurder maar over het algemeen probleem sneller gevonden dus uiteindelijk scheelt het niet zoveel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz V-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.