Mercedes-Benz 200: automaat 200 cdi

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

ik heb een mb 200 cdi diesel uit 2002
hele fijne auto maar de thermostaat was kapot gegaan
ik kwam hier achter omdat de motor niet warm werd
nu heb ik deze laten vervangen en hij wordt weer 90 graden

maar na dat ik dit heb laten doen en de motor dus lekker warm wordt
valt me op dan bij het opschakelen van de automaat van 3 naar 4 het niet helemaal lekker gaat
als hij schakeld dan loopt het toerental veel op ipv iets af
hij loopt dus niet meer echt vloeiend over naar de volgende versnelling

als ik de motor start en net weg rij doet hij alles naar behoren
en dit is echt alleen wanneer hij warm is en alleen bij de 3de naar de 4de versnelling

nu heb ik al een beetje rond gekeken hier
en als ik het goed heb moet ik de automaat olie laten vervangen en filter
klopt dit of kan het ook wat anders zijn


ik hoop dat er iemand is die dit weet
groeten bob en alvast bedankt

bs100

Geplaatst door bs100 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

dannybenz (0), 15 jaar geleden

vervang je bakolie en filter van de boite maar... dit doet wonderen

izzi (0) PRO, 15 jaar geleden

ik heb dit al meerdere malen voorgehad en dit is dikwijls het hydraulisch blok in je automaat en raar maar waar is dit negen op de tien enkel bij 3 naar 4 .
heb onlangs hetzelfde nog voorgehad ,en hier bleek dit niet zo te zijn en is de automaat volledig open gedaan en bleek dat er dichtingen niet meer dicht waren deze lekken dan inwendig waardoor er drukverlies is .als de automaat dan toch open is kan je de frictieplaten ook mee laten vervangen ,wat is je kilometerstand trouwens .
olie en filter vervangen gaat geen oplossing brengen
dus eerst proberen met hydraulisch blok

Peter087 (0) PRO, 15 jaar geleden

goedendag,
ik denk dat met olie en filter jouklacht niet verholpen is wat wij doen in dit geval is hydraulische blok de-monteren die halen we over de testbank en dan koppelingen bak afpersen met een testplaat als er te grote lekken in de bak zijn moet de bak eronder uit.
zijn de lekken niet te groot en er zit slijtage in het kleppenblok kan met alleen kleppenblok (Hydraulisch blok) repareren af.

bs100 (0), 15 jaar geleden

bedankt voor de reacties

dus ik ga er niet komen met nieuwe olie en filter
er was een vraag over de km stand deze is nu 270.000
wat ik alleen niet snap is waarom hij het alleen doet als hij warm is
daarom ging ik er een beetje vanuit dat het een olie probleem was
olie wordt warm en dunner atans dat dacht ik

dit grapje gaat dus flink wat kosten?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.