Hallo,
Ik heb een mercedes 280SE (W116) automaat, deze slipte nogal en nieuwe olie kan geen kwaad..
Heb de oude olie verwijderd uit de automaat en de koppelomvormer.
Nieuw filter geplaatst en de via de pijlstok heb ik nu 4 liter olie er in gedaan.
Hij blijkt nu ineens heel erg te lekken tussen de bak en de koppelomvormer!!
Is de kering nu ineens lek? Kan dit zomaar gebeuren? Of moet je de auto gauw starten om de olie in de koppelomvormer te krijgen omdat deze in de bak zelf te hoog staat?
Wie heeft hier ervaring mee?
In afwachting van groet Kees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit de plug wel weer in de koppelomvormer..?
Hallo Hans,
Dacht ook even dat deze enorm lekte maar het komt hoger weg.
10 jaar
te veel olie ineen opgedaan max 3l en starten en dan geleidelijk bijvullen tot niveau .
gr
Beste Willy,
Dit was indedaad het geval, struinen op internet gaf aan om max. 4.5l te vullen en dan met lopende motor op peil vullen, niets te lezen over een ontluchting die kan overstromen. Geeft de profesionaliteit van deze site maar weer aan..top!
Merk dat dat het toerental nogal schommelt, lijkt of de bak de versnelling niet goed vasthoudt, miscchien hier ook een verklaring voor?
gr.
10 jaar
alle onderdruk leidingen nazien, is zo van achter computer moeilijk te zien -
gr
Heb hier een en ander over kunnen vinden, zal eerst vacuumtraject controleren van modulator en eens kijken hoe ik de drukken kan meten. Laat het weten.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar