Ik heb een MB W211 220cdi 2003 automaat met het volgende probleem.
ABS BAS ESP lampjes branden, automaatbak in de noodloop(gaat niet verder dan 2de versnelling)
Auto uitgelezen en het volgende code komt voor:
2310 No can massage current was reveived and from control stored unit N47-5(ESP controle and BAS module)
Accu heeft maar 72 AH, Normaal 95 AH auto start momenteel niet. Ook niet met een startkabel.
Morgen wordt de accu vervangen, zou dit zomaar ook het probleem van het automaatbak kunnen zijn?(noodloop)
Door te lage stroom 72AH.
Bedankt groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nee, ik denk van niet. Als de motor loopt geeft de dynamo voldoende stroom af.
Dit is een communicatie probleem tussen ecu's op de zogenaamde "can-bus".
Uit welk systeem kwam die foutcode? Motor?
En welke codes staan er in de ABS/ESP Systemen?
Uit de bak.
En de andere.
P2241 No or incorrect stored Van message from control unit A7/3(Traction system hydraulic unit ) time out)
P2209 No can massage current was reveived and from control stored unit N47-5(ESP controle and BAS module) Time out(id200 bzw id 208 id 300)
P2045 Chech component stored L5( crankshaft position sensor) No singal
P1876 The whee rpms current from the traction system stred are not avaiblke on the can bus.
P1861+1862 The right reat stored wheel rpm signal sent from the traction system via the can bus is implausible.
Ik heb trouwens net gelezen dat een lage accu spanning wel op noodloop kan lopen en dat abs bas en esp branden.
Morgen maar eens proberen.
14 jaar
Can-bus werkt in principe op 5 volt chips. Die doen het wel ook al is de accu-spanning wat laag.
Ik ben bang dat er ergens een kabelbreuk zit of een defecte ecu die het signaal op de can-bus verstoord.
Bij een te lage accuspanning krijg je keurige foutmeldingen met die strekking als b.v. het ABS daardoor in noodloop gaat.
Verdwijnt de P2045 als je de motor start? Anders heb je ook geen signaal van de krukaspositie-sensor (BDP-gever).
Krukas sensor is idd niet goed en die verdwijnt ook niet.
Bij mijn vaste garage, kon er geen verbinding gemaakt worden met de ecu. geen cominication.
Ben naar een andere garage gereden en die heeft met een Lunche(geloof ik) uitgelezen.
Iedereen heeft het over iets anders. Garage die het uitgelezen heeft, had het over een printplaat in de bak, of de bak zelf.
Gisteren wou die niet starten, toen ik even een blikje cole ging halen. Anwb kon hem moeilijk aan praat krijgen met een hele grote, dikke startkabel.
Morgen maar eens een wat grotere accu kopen, op 72AH doet ie namelijk niet veel. Orgineel is 95 AH.
14 jaar
Oh ja,
Tegen vergoeding, wil ik het ook wel laten maken aan iemand met ervaring.
straal 25Km Den haag.
14 jaar
sprintplaat vervangen
Hey nickwi, wat kost een printplaat eigenlijk.
W211 E220CDI
14 jaar
geloof rond de 300 plus filter 17 en 7 l olie a 14,21/l plus 3 u werken en fouten wissen
Bedankt.
een nieuwe accu moet i ksowiezo kopen
Printplaat had ik ook in gedachten.
Oplossing wordt hier gemeld. Toppie
14 jaar
Ik blijf misschien lastig:D
Maar, nadat ik de bakproblemen heb opgelost, dan gaan de ABS EDS EN BAS lampjes uit?
Als het de printplaat is, en na vervangen van deze, gaan de lampjes uit?
14 jaar
dan best eerst alles wissen en daarna proefrit maken en zien welke fouten er terug inkomen wel met star diagnose met universeel uitleesapperatuur klopt altijd niet omdat men met de star dieper in foutcode kan verder zien .
ps-- u kan eerst,
bas-abs --esp kan met remlicht schakelaar te vervangen (15 )opgelost zijn en probleem automaat misschien ook -daar dit element soms rare toestanden kan veroorzaken--- maar zeker eerst fouten wissen.
suc6
JA! Dat heb ik idd ook gelezen.
EN, mijn rechter en midden remlichten doen het niet!
Accu + remlichtschakelaar wordt vervangen.
14 jaar
[quote=A3Sportback]Bedankt.
een nieuwe accu moet i ksowiezo kopen
Printplaat had ik ook in gedachten.
Oplossing wordt hier gemeld. Toppie[/quote]
koop wel een goeie accu (dat is dus geen normale lood accu) maar een vlies accu van 95 amp.
grote kans dat de meeste storingen dan weg zijn.
14 jaar
Vlies accu:
vlies accu, VRLA (Valve Regulated Lead Acid) of SLA (Sealed Lead Acid) genoemd. Dit type accu leent zich uitstekend voor licht en zwaar cyclisch toepassingen, dit wordt bepaald door het specifieke type en dus door de toepassing. De accu is geheel onderhoudsvrij en in principe gasvrij. De toepassingen zijn daardoor zeer breed. Enkele voorbeelden zijn de: schoonmaakmachine, golf, hoogwerker, marine, recreatie, telecom, UPS, zonenergie systeem, en allerlei elektrische voertuigen.
Met andere woorden; een Mercedes is geen golf karretje, dus waarom een vlies accu Marc ?....geen idee
steek je licht eens op ...
14 jaar
Er zat een normale 72AH accu op.
Vandaag een normale 100AH gekocht, gel accu wordt morgen geleverd.
Auto start nu wel beter en loopt ook opeens beter?
Ik ben naar ATS gegaan in rijswijk, die heeft de bak uitgelezen. (automaten specialist)
Volgens hem is het 100% niet de bak zelf of de printplaat.
Maar een ABS systeem die het boosdoener is.
Remschakelaar vervangen.
Heeft ABS een relais?
Trouwens achter lampjes branden niet. Rechter en midden remlampen.
Km teller en snelheidsmeter doet het niet
Iemand een opmerking.
14 jaar
[quote=ludolf01]Vlies accu:
vlies accu, VRLA (Valve Regulated Lead Acid) of SLA (Sealed Lead Acid) genoemd. Dit type accu leent zich uitstekend voor licht en zwaar cyclisch toepassingen, dit wordt bepaald door het specifieke type en dus door de toepassing. De accu is geheel onderhoudsvrij en in principe gasvrij. De toepassingen zijn daardoor zeer breed. Enkele voorbeelden zijn de: schoonmaakmachine, golf, hoogwerker, marine, recreatie, telecom, UPS, zonenergie systeem, en allerlei elektrische voertuigen.
Met andere woorden; een Mercedes is geen golf karretje, dus waarom een vlies accu Marc ?....geen idee
steek je licht eens op ...[/quote]
een mercedes w211 tot face lift, wordt standaard vanuit de fabriek geleverd met zo'n accu er in, en een gewone lood accu gaat wel even goed maar niet lang omdat het hele systeem er niet op gemaakt is.
ik heb ze regelmatig gezien dat er dus een gewone accu in zat en ze met een hele batterij aan storingen kwamen omdat er een lood accu in zat.
dus vandaar dat ik de mensen graag daarvan op de hoogte breng.
14 jaar
Aha...op zo`n manier...
bedankt voor de uitleg, Marc.
Ludolf.
14 jaar
Controleer het overspanningsrelais, de storingen die ik zie staan hebben allemaal te maken met spanningsuitval, niet met een te lage accuspanning.
Canbus blijft inderdaad werken tot een accuspanning van net boven de 5 volt.
Als je overspanningsrelais slecht is zal deze storingen veroorzaken in het complete canbus systeem, zo uit mijn hoofd krijgt de auto zijn snelheidssignaal van de abs controller, deze zit regelrecht verbonden met het overspanningsrelais., evenals BAS .
Overspanningsrelais is te herkennen aan een aluminiumkleurig relais met een zekering er bovenop, zekering hoeft niet kapot te zijn , relais kan ook met een hele zekering erin kapot gaan!
Ben benieuwd!
BEDANKT !!!
Maar het probleem was de ESP + PML kastje (bestuurderskant achter de zekering)
Deze is vervangen, en alle foutmeldingn in 1x weg.
Accu was het niet.
Bedankt mensen voor het meedenken.
Tip mensen met een mercedes
Keskin Garage in barendrecht moet je wezen, echt een topman met juiste KENNIS!!
14 jaar
er zullen wel meer garage's zijn , die top zijn om mercedes te repareren ( zowel universele als merk gebonden)
groetjes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar