als de auto nog koud is schakelt deze slecht (ik heb het idee dat ie continue in zn 2staat) de eigenaar zegt dat er 'speciale' hydro olie inzit (soort transparante vloeistof) maar mijn hoofd vraag is, moet hier geen ATF in?
als ik de automaat handmatig bedien en in zn 2 zet trekt de wagen veel 'lekkerder' op bij verkeerslichten etc. maar als ik dan de pook in zn 3zet schakelt de wagen 2X (hij stond al in zn 2 en dan 2 verder is 4 lijkt mij...) in het algemeen schakeld de wagen behoorlijk 'grof' je voelt de wagen gewoon schakelen iemand raad, of tips?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
misschien bedoelt de eigenaar wel de atf olie waar je het over hebt.
De automaat trekt naar mijn weten op in z'n tweede versnelling, de eerste komt er pas in na gebruik van de kickdown.
misschien een idee om eerst de olie en het filter te vervangen?
olie is volgens eigenaar speciale hydrauliek olie en GEEN atf! Lijkt kwa kleur op normale hydro olie, en volgens de verkoper uitermate geschikt voor mercedes 702 bakken . . . Bij mij weten hoort daar gewoon atf in, maar van welke kwaliteit?
12 jaar
als je instructie boekjes hebt saat dat dr vast wel in, anders kan de merc. dealer je dat vast vertellen.
12 jaar
Deze bak heeft gewoon atf type d een filter vervangen kan nooit kwaad, mogelijk komt er ook een modificatie stiftje bij, even bij de dealer halen en de olie bij de automaterialenzaak, neem dan een filter, pakking en carterplugring indien deze op het carter zit en informeer over de modificatiestift
helaas (zoals bij vele oude auto's) geen boekjes meer!
de automaat is vorig jaar door een 'prutserig' bedrijf, ververst. ik heb het vermoeden dat hun de goedkoopste olie hebben gebruik en geen filter vervangen. ik weet dat deze bakken om de 60DKM ververst dienen te worden. maar als de olie WEL vervangen zou worden door atf D zou dan het 'ruwe en bonkend' schakelen flink verminderen?
wat moet me voor stellen bij een modificatie stift?
alvast bedankt voor jullie informatie en kennis!
mvg Rick
12 jaar
Het bonken kan ook door de hardy schijf worden veroorzaakt, de olie kwaliteit kun je niet veel aan mis doen mits de specificaties voldoen zoals ooit door de fabrikant gesteld, een atf type d dus... De stift is is soieso bedoeld voor benizinemodellen, ik twijfel over de diesels.... Waar deze stift voor zorgt is het verlies van aandrijving bij het wisselen van "trap" wat, sporadisch kan optreden. Hoeveelkm heeft de auto gereden?
de auto heeft ca 420000km gereden, er van uitgaand dat dit klopt.
maar als de auto wat warmer is word het bonken wat minder en zachter! dat kan dan toch niet van de hardyschijf afkomen? deze heeft toch geen invloed op warme of koude auto?
mvg rick
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar