We hebben een Mercedes E350 CDI staan met 7G tronic automaat met diverse schakelklachten. De schakelklachten hebben we kunnen oplossen met spoelen maar wat blijft: als er ongeveer een uur met de auto gereden is springt de automaat bij stilstand spontaan en p en wil er dan ook niet meer uit. In het instrumentenpaneel is links onderin dan een P te zien die bij ongeveer 30 km/h verdwijnt. Na uitzetten en weer starten is de storing meestal even weg maar het komt ook voor dat de auto bij wegrijden ratelend in P tot stilstand komt. Uitgelezen met autocom en star, geen fouten in motor en bak. Na afkoelen rijdt de auto weer zoals het hoort. Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een soortgelijk probleem gehad met een E klasse van 2000, ware het toen een 5 bak, tiptronic automaat.
Probleem zat hier in de electronica van de keuzehendel, vuile en/of versleten contacten.
Het display gaf toen ook verschillende standen aan en vaak wilde de auto niet starten omdat de bak "dacht" dat hij in D of R stond.
Keuzehendel compleet vervangen en probleem opgelost.
Dit is niet helemaal het zelfde probleem, maar het onderzoeken waard lijkt mij...
Bedankt voor de suggestie, maar het gaat bij mij om een 7G tronic waar de versnellingen elektrisch worden ingeschakeld, bediening is met een hendel aan het stuur.
Probleem bleek in het elektronisch contactslot te zitten, deze is vervangen en probleem opgelost.
Mooi zo, bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar