Hallo allemaal,ik heb eigenlijk geen probleem,maar gewoon een vraag die mij al een geruime tijd dwars zit,het zit namelijk zo.Ik ben van plan een c-350e hybride te kopen omdat ik toch korte afstanden rij is dit natuurlijk een goede optie,maar nu de vraag! stel ik rij met deze auto 100 of 130 per uur op stroom en hij schakelt automatisch over naar de benzine motor als de accu leeg is.Krijgt de motor dan geen opdonder omdat die koud is en er op dat moment geen oliedruk aanwezig is,dus ineens op toeren komen om die 120 per uur aan te houden.Weet iemand hier meer vanaf,of dit beveiligt is of dat er een oliepomp in zit die op tijd begint te draaien.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De elektronika zal wel slim genoeg zijn om eerst de benzinemotor te starten en even te laten draaien voordat deze ingeschakeld wordt.
Maar voor dat je tot koop overgaat, zou ik wat review's gaan lezen op het internet.
Die zijn niet allemaal zo lovend. De afstand waarover elektrisch gereden kan worden schommelt van 10 tot 16 kilometer (i.p.v. de beloofde 30km).
Het verbruik schijnt ook vrij fors te zijn en dat betekent in combinatie met de kleine benzinetank dat je vrij vaak moet tanken.
dat klopt,ik heb ze natuurlijk allemaal gelezen.Ik rij al jaren een c-320cdi w-204 echt een heerlijke auto,maar de houderschapbelasting is overheerlijk +/- 150 p/maand.
5 jaar
Als je het instruktieboekje leest, dan kom je een aantal zaken tegen m.b.t. het inschakelen van de benzinemotor.
Bij betreden van het voertuig gaat deze naar een "stille" mode.
Dat betekent dat de benzine-motor niet gestart wordt en dat wegrijden gaat met de elektromotor.
TENZIJ: de buitentemperatuur erg laag is en/of de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is.
Onder een aantal omstandigheden (zoals gas los) wordt de benzinemotor uitgeschakeld.
Een voorwaarde hiervoor is dat de benzinemotor op bedrijfstemperatuur is.
Je hoeft dus niet bang te zijn dat een koude benzinemotor ineens bij 120 km/h wordt ingeschakeld.
Deze is dus nog behoorlijk warm.
Het houdt dus ook in dat je bij korte ritjes een flink stuk op de benzine-motor zal rijden (eventueel ondersteund door de elektromotor).
Volgens mij is dat nu niet direkt een goede optie als je korte stukjes rijdt.
Nog leuker wordt het bij het hoofdstuk benzine tanken.
Soms kun je de vuldop niet loshalen omdat de tank nog onder druk staat.
Daar krijg je een melding van op het dashboard.
Er wordt dan automatisch een procedure gestart om die druk af te bouwen.
Alleen, dat kan tot 15 minuten duren. Even snel tanken is er in zo'n geval dus niet bij.
Dat gaat vast en zeker tot een aantal zeer gefrusteerde weggebruikers en pomphouders leiden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar