Mercedes-Benz C-Klasse: Brandstofpomp c220cdi draait niet

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 cdi

hallo,

heb met het contact aan , jaja, wilde kijken welke remlamp het niet deed, stokje onder het rempedaal ... lukte niet
de remlampen achter vervangen ..
daarna de auto gestart, sloeg aan maar vrij snel weer af .... ik dacht simpel, brandstofpomp of in ieder geval een zekering..
heel de auto afgezocht naar die zekering niet gevonden .. het is ook zeker de pomp, want hij slaat niet aan ..
net daarvoor nog mee gereden

vraag is nu, waar zit die zekering en eventueel het relais hiervan ... of andere oplossingen

alvast bedankt

verhma

Geplaatst door verhma (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

CDI DIESEL HEEFT GEEN BRANDSTOFPOMP---wel een hoge drukpomp en voedingspompje voor op cilinderkop gemonteerd----retourlek verstuivers nazien --startdruk meten (hoge drukpomp) --drukrailsensor controleren

verhma (0), 14 jaar geleden

en die beide pompen, het voedingspompje had ik al gezien, werken op de motor?
verwacht eigenlijk dat voedingspompje wel op de batterijspanning werkt??... deze deed het niet in ieder geval ..

verder heb ik idd 1 verstuiver, de voorste die een beetje lekt, maar al tijdje ....
vreemde was dat ie wel aansloeg, een seconde of twee en toen ermee stopte ....

zal eens gaan kijken als het droger weer is,,,

dockedmarc1 (0), 14 jaar geleden

kijk eens goed naar alle doorzichtige leidingen, de aansluitingen daarvan gaan vaak lekken en dus lucht trekken.
de pompen werken idd zonder zekering.
een cdi is extreem gevoelig voor onjuiste dingen zoals lucht of verkeerd vastzetten verstuivers of lekkende verstuivers enz enz

marc

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

retourlek verstuivers moet gemeten worden met speciale meetbuisjes die op de verstuivers komen in plaats van de retourleidigen en starten worden gemeten ---- verstuiver lekt ( verbrandingsgassen) is niet hetzelfde--pompen WORDEN NIET ELECTRISCH GESTUURD.
best ook laten uitlezen.

verhma (0), 14 jaar geleden

yep, maar wil proberen eerst aan de gang te krijgen, is een automaat ... kan niet zomaar opslepen

maar alvast bedankt, aan meetbuisjes enz kan ik wel komen ... wish me luck

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

met start toerental meten - mag niet in gang gaan
+/- 10 toeren starten en opbrengst zien

verhma (0), 14 jaar geleden

nou door al het weer nog niet veel tijd gehad ...
blijft een vreemde voor mij, het moet met sluiting te maken hebben gehad ...
omdat ie wel aansloeg, 2 sec liep en afsloeg .... dus geen brandstof ...
pompen niet electrisch ...

komt tijd komt raad

verhma (0), 14 jaar geleden

de oplossing ...
de anwb gebeld, wist niet dat ik ook nog bij het pakket woonplaats had zitten.
verhaal uitgelegd, 5 minuten en hij liep weer ....

met startspray, was een gok van hem ... schijnbaar heeft de computer gemeten dat er een te lage brandstofdruk is en volhardend vastgehouden ..
met de spray in de luchtinlaat spuiten, startte meteen en bleef mooi verder lopen

nu enkele uurtjes later nog steeds goed .... maar de echte oorzaak ??? dat blijft giswerk

alle bedankt voor de info

Hans4040 (315) PRO, 14 jaar geleden

mooi dat ie weer loopt.
Bedankt voor de feedback

verhma (0), 14 jaar geleden

zoals zo vaak, te mooi om waar te zijn
hij heeft gisteren heel de dag goed gestart en gereden
maar vanmorgen hetzelfde probleem ...
lijkt dus dat ie ergens lucht trekt, waardoor de brandstof terug loopt naar de tank of zoiets ...
na 2x proberen nix, ik startspray gehaald, laten starten luchtfilter los en net voordat ik wilde spuiten met de spray, sloeg ie zelf aan ..??

verhma (0), 14 jaar geleden

zo weer een update, na enkele maanden ..
auto tot voor de kerst ongeveer nog 1x gestart met startspray ... de verdere koude winter altijd gewoon gestart .. tot ong 4 weken geleden ..
wilde weer niet starten, geprobeerd met startspray maar sloeg ook weer af ..

auto laten opslepen naar garage, vermoeden was dat de verstuivers niet goed deden of 1 ervan .... bleek 3 van de 4 verstruivers wat te lekken ... alle vier gereviseerd en weer terug geplaats met nieuwe leidingen ...
motor startte natuurlijk meteen ..

dit was 2 weken geleden ... echt opgelucht dat ie gewoon weer start als je 's morgens instapt ...
tot vanmorgen, weer niet aanslaan ..

motor slaat meteen aan maar 1 a 2 seconden erna slaat ie af, startspray gebruikt en start dan wel ... maar stationair loopt ie dan op 3 poten merk ik ... dochter naar school gebracht en die zei ook nu, pap loopt niet goed he ... op de terugweg motor al wat warmer en dan loopt ie weer goed stationair ..
garage meteen gebeld, denk kan ie meteen meten, maar kan morgenvroeg pas terrecht .... afwachten weer

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.