Mercedes-Benz C-Klasse: C-220 diesel olieverbruik &

Bouwjaar: 1996

Hallo

Ik rij sinds kort een MB C220 Diesel elegance van januari 1996. Totaal aantal KM nu 350.000

Zeer recent is de brandstofpomp vervangen, erg prijzig.

Kort na het ophalen van de Benz bij de officiele dealer,hoorde ik tijdens het rijden, een harde en droge knal uit de motor.

Direct daarna steeg, even, de temperatuur met een paar graden tot circa 85-90.

Tegelijk liep de snelheid uit de motor. Ook zag ik een dikke blauw/grijze walm achter de Benz.

Na circa 10 seconden liep de motor weer als vanouds. Verder geen problemen gehad.

Direct de dag erop oliepeil gecontroleerd. Niets aan de hand.

Circa 3-400 KM later kreeg ik een oliewaarschuwing. Direct aangevuld.

Hierna naar de garage gegaan. En daar kreeg ik te horen dat de diagnose teveel foutmeldingen gaf, waarschijnlijk niet/ niet goed de computer gewist. Men kon dus "zo effe"geen indicatie geven van een mogelijk probleem.

Echter, nu met ca 260 km verder op de teller, kreeg ik weer een oliemelding. Beginstand was 0,8 en nu 0,3 op de peilstok. Dus een verbruik van bijna een halve liter op 260 KM

Voordat ik (weer) naar de (dure) Benz garage ga/moet, wil ik graag jullie mening/visie hebben, wat ineens dit hoge olieverbruik kan veroorzaken.

Qua rijgedrag is verder niets te merken, alles als normaal als voorheen. Ook geen oliespoor of tekenen onder de auto of extern aan de motor te zien.

Groet

pvde67

Geplaatst door pvde67 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

rene9492 (0) PRO, 18 jaar geleden

als er geen lekkages zijn en er mist zoveel olie moet het door de verbrandingsruimte gaan,ernstig probleem dus, is op afstand verder wijnig zinnegs van te zeggen,zal toch aan de auto diagnose gesteld moeten worden.

Autobedrijf Luik B.V. (0) PRO, 18 jaar geleden

Als ik jouw verhaal zo lees denk ik aan een lekke koppakking. Dit gaat meestal gepaart met meer motorlawaai, omdat je hydraulische stoters niet goed meer worden gevuld. En je kunt het zelfs ruiken, trek je pijlstok maar eens uit je motor na een lange rit, stinkt het dan erg verbrandt dan is het bijna zeker dat je koppakking het heeft begeven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.