Mercedes-Benz C-Klasse: c250 problemen na aankoop

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 250

Hallo, na een c220 diesel met wat ellende te hebben gehad besloot ik deze in te ruilen op een c250 van 1997 met autopas, onderhoudsboekjes en bij een bovag garage. De auto mocht voor 7250 weg met 2000 inruil voor mijn oude c van 1997. Toen ik naar huis reed kwam ik er al achter dat de centrale vergrendeling en een raam niet werkten. Daar kon ik mee leven, het is geen nieuwe auto. Nu 5 dagen na aankoop klapt de waterpomp er uit en verteld de dealer dat de turbo nat is van de olie en eigenlij aan vervanging toe is. De auto is gekocht op basis van een meeneemprijs.

Contact met de verkoper leverd op dat deze evt. bereid is in de kosten van de waterpomp te delen of deze zelf te repareren. De turbo is volgens hem goed, de auto is ook net gekeurd.

Iemand een idee wat voor 'n eisen je aan een turbo mag stellen bij aankoop van een 2e hands auto en is 2 ton niet kort voor de turbo om het loodje te leggen?
De auto rookt niet en rijd ok(nu even niet door de waterpomp). De dealer meld dat een turbo 1500 ex btw kost, niet zuinig dus, is evt. reviseren een optie of een 2e hands?
Ervaring met mijn vader leert ook dat de dealer erg happig is met dingen vervangen, lastig dus om te bepalen wie je moet geloven. Ik baal er behuurlijk van hard werken om wat beters te kopen en je krijgt aleen maar meer ellende.

harmen4142

Geplaatst door harmen4142 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

2 ton voor een turbo is geen onacceptabele waarde, er zijn er welliswaar die langer meegaan, maar er zijn ook merken waar zowat elke 80.000 een andere turbo opmoet, inclusief intercooler.

Als de turbo wat zweet, dat kan, maar als ie echt nat is ( uitlaat of inlaat nat van de olie) dan wordt het echt tijd hem te vervangen. reviseren wordt zelden gedaan, 2-de hand kan een optie zijn, maar pak er dan minimaal 3 maanden garantie op, je weet nooit wat je in handen hebt. In mijn ogen is een nieuwe de beste optie, oke, kost wat, maar dan weet je zeker dat je weer even vooruit kan, misschien shoppen voor een imitatieexeplaar een optie, bij een automaterialenhandel bijvoorbeeld. Er zijn maar een paar grote leveranciers van turbo's dus misschien kun je hier je voordeel doen.

Groeten Marcel

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

bij een auto boven de 4750 krijg je altijd verplichte 6 maanden bovag garantie
een waterpomp wat er uit springt zullen ze volledig vergoeden
en de turbo mogen ze ook gerust vervangen

een turbo kan bij de 250.000km allang vervangen zijn
maar dit ligt puur aan de rijgedrag

ik zou proberen om alle onkosten te verhallen bij de dealer
je hebt niet voor niks garantie

neem anders even de slangen af van de turbo om te kijken of er spelling op de as zit (draait met 250.000toeren maximaal rond)
een 2e handse zou ik niet pakken omdat je bij een turbo niet snel weet wat er met die mis kan zijn
ik zou dit wel eerder doen dan een automaat kopen (daar kun je niet inkijken dus valt het mee)

off-topic
mijn ouders het zelfde probleem gehad
airco deed het niet goed na aankoop
een exper na laten kijken door het bedrijf en goed bevonden
maar de airco deed nog niks (geen koude lucht)
ze zijden dat dit bij deze hoort
na een jaar bij een apk toch door een dealer gedaan en laten kijken naar de airco
conclusie airco pomp defect
revisie in deed het weer goed, na 1 maand kapot dus weer een spik splinter nieuwe (jaar lang grantie erop gehad vandaar)
nu na 6 jaar nog steeds perfect nergens moeite mee

het moraal van het verhaal
je zult soms toch echt een punt achter moeten zetten voor ze zoiets doen
anders ga na een andere iemand om er zeker van te zijn (zonder iets te zeggen)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.