Hallo Luitjes,
Hoe haal ik het gemakkelijkste het contactslot uit het dashbord. Ik heb klokkenspel al verwijderd voor bij de klembeugel te komen, waar deze mee aan het stuurslotgedeelte zit. En het slot zit los maar laat zich niet van het stuurslot gedeelte verwijderen. Dus ik wil alleen het achterste gedeelte vervangen (contactblokje)
Met vriendelijke groet John,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De 190 serie is gebouwd tot 1993, daarna kwam de C-klasse...
Model of bouwjaar klopt niet.
mvg,
Hans.
er zitten vanaf de achterkant drie schroefjes in, die zal je los moeten zien te krijgen.
marc
14 jaar
Sorry heb me vergist hij is van 1987, zit een kenteken op van 97. Maar inderdaad die drie boutjes maar ik wil het hele slot eruit halen.
ok, ik weet niet meer precies hoe het moet maar het is wel een geetter.
ik zou eerst je slotcylinder er uit halen, dit kan door een pal in te drukken en de sleutel in ongeveer stand 1.
ik hoop dat je er iets aan hebt.
marc
14 jaar
Van zo ne oude ketel ge je toch gewoon ergens een compleet contactslot halen okazie,-.
Heb het ook eens moeten doen en inderdaad het enigste wat bij me lukte op dat moment,(het hele slot was wel kapot)
was de slijpschijf erbij halen en het van de kolom afgeslepen.
Weet niet meer juist aan wat ik geslepen heb dacht aan een of ander boutje.
Klant stondt erbij en vroeg wat gaat gij doen maar iemand anders had er al een uur liggen te prutsen
en ik had het met prutsen en slijpen het veilig eraf zonder andere stukken te maken
effe denken als ik me niet vergis,eerst sleutel in positiestand zetten dan 2 spijkertje in die 2 kleine gaatjes steken die je naast je sleutel ziet zitten boven en onder en trek je heel die bus met slot en al eruit om dat contactblokje eruit te pakken moet je de sleutel ook in positiestand zetten dan kun je heel die contaktblok eraf trekken met schroevendraaier tussen huis en blok wippen die blok op z'n plek geklemd door die plastic lipjes die je door je huis heen ziet zitten,en je kontaktblok wordt bediend door een stift die maar op een stand van de sleutel eruit gepakt kan worden anders krijg je nooit je contactblok eruit als je de sleutel niet meer hebt moet je dat kleine stalen knikkertje wat je aan de voorkant ziet zitten op die stang die naar je stuur toe loopt wegslijpen dan trek je heel je slot met kontaktblok en al eruit,maar als je de sleutel wel hebt valt dit wel mee je draait de sleutel in positiestand dan kun je dat stalen knikkertje indrukken en trek je heel je slot eruit
14 jaar
ik heb te omslachtig gedaan ,gewoon je sleutel erin steken in positiestand zetten dan die klembeugel losmaken trek je zo heel je slot eruit wordt tegengehouden door die stalen knikker die je aan de voorkant ziet,die knikker kan alleen maar ingedrukt worden als je de sleutel in stand 1 of2?? zet even kijken,wat ik hierboven heb gezet is voor het slot zelf eruit te pakken en dat contaktbkloje kan er alleen maar af als je wederom de sleutel in de juiste stand hebt staan
14 jaar
Het contactslot kan alleen uit elkaar gehaald worden op de accessoires stand (stand 1) dan kan met 2 pennetjes de cilinder er uitgetrokken worden. Als het slot geblokkeerd is dient het complete slot vervangen te worden! Let op, altijd als eerste de schakelaar vastzetten, dan de cilinder monteren, anders slaat het slot vast en kan niet meer gedemonteerd worden!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar