Hallo mede Mercedes liefhebbers.
Ik ben al een poos actief op problemcar maar was mijn gegevens kwijt dus moest ik mij opnieuw aan melden (dus bij deze).
Ik heb drie vragen over mijn Mercedes 380 se 8 cilinder.
Ik heb zaterdag een Mercedes 380 se geruild met mijn zundapp.
Ik heb deze auto rijdend opgehaald (75 km)en de auto liep perfect alleen gaat het staionaire toerental omhoog en omlaag .
Nu heb ik gezien dat er van het luchtfilter een stukje aanzuigbuis mist ,als ik daar mijn hand voor hou verandert het toerental, dus denk ik dat dat ermee te maken heeft, dat hij niet regelmatig loopt.
De vorige eigenaar vertelde mij dat er iemand aan de twee gaskranen gedraaid had en dat dat de reden is van het onregelmatig lopen van de auto.
Nu wil ik het gas eraf halen en gewoon op benzine rijden maar nu blijkt dat de auto helemaal niet op benzine wil lopen terwijl hij dat (volgens vorige eigenaar) wel gedaan heeft .
Nu is het mij opgevallen dat ik op het moment van overschakelen van gas naar benzine niets hoor ,geen relais ,geen pomp niks.
wat mij nog meer opvalt is dat het daschboard verlichting ook niet werkt.
Nu heb ik de zekeringen onder de motorkap bekeken en deze blijken goed te zijn .
Nu zijn mijn vragen ,zit er nog ergens een zekering kast ? en kan het zijn dat de brandstofpomp op dezelfde zekering zit ?
Of zou het met een relais te maken kunnen hebben ?
Ik hoor het graag van jullie b.v.d
Mvg Roelof
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je geen verstand hebt van het sleutelen aan zon 8 cilinder krijg je hem nooit goed aan de loop.
Variatie van toerental bij stationair kan diverse oorzaken hebben, is zo niets over te zeggen vaak vacuumlekkage of ovp relais, deze zit achter je accu.
De twee gaskranen bedoel je die tussen je lpg leidingen geschroefd zitten, daar is een beetje een standaard afstelling voor op 2500 toeren houden en deze kranen opendraaien tot hij minder begint te lopen en dan een halve slag indraaien maar dit verschilt ook weer per gasinstallatie.
Je lpg is installatie is uiteraard apart gezekerd van je normale zekeringenkast, meestal ergens een zwevende zekering bij je gasafluiter ergens ofzo.
Dat de vorige eigenaar zei dat hij op benzine liep ja natuurlijk heeft hij ooit op benzine gelopen maar hij heeft er vast niet bij verteld wanneer dat voor het laatst was.
Normaliter hebben deze motoren een benzine startsysteem vanwege backfire problemen, als jij dat niet hebt dan heeft zon ding waarschijnlijk al tijden niet meer op benzine gelopen en dat is redelijk funest.
Uitgedroogde injectoren, en rubbers etcetera.
Als je de auto op benzine schakelt en je zet hem op contact hoor je dan onder de auto ook wat zoemen?
Zomaar een paar dingen even, nogmaals je hebt ze niet zomaar weeer goed aan de loop als ze eenmaal verprutst zijn, als je het echt goed wil hebben moet je er een nieuwe verdeelkap opzetten en nieuwe kabels als eerste, en dan bosch of beru geen goedkope troep. Daarna check je eerst alle vacuumleidingen, als dat allemaal goed is kun je langzaam verder kijken.
Hallo Harrie .
Bedankt voor uw reactie.
Ik ben gisteren nog ff met mijn auto bezig geweest en ben begonnen om de gas installatie eraf te halen in verband nieuwe regeling.
Ik ben toen verder gegaan met de brandstof pomp onder de auto en deze bleek geen stroom te krijgen .
Ik ben toen de zekeringskast in gedoken en heb het brandstofpomp relais eruit gehaald en deze bleek stuk te zijn .
Ik heb deze relais gesoldeerd en weer terug geplaats (was eerder mee geknooit ,was leeg en lag een draadje los in )deze wordt nog vervangen voor een nieuwe.
Ik heb de auto weer gestart en hij sloeg direct aan op benzine maar was ook direct weer uit .
Ik heb een beetje aan de stelschroef gedraaid zodat de auto bleef lopen .
nu ga ik er nog een andere luchtfilter (waar geen gaten in zitten voor de gas aansluiting)opzetten en even afstellen dan loopt hij weer als een zonnetje.
Het onregelmatig lopen in toeren heb ik nu ook niet meer .
De vorige eigenaar heeft vorig jaar de bougie,s ,kabels,rotor en verdeelkap vervangen (rekening erbij ).
Het enigste waar ik nog naar moet zoeken is de daschboard verlichting maar ik kijk er niet raar van op dat die door dezelfde relais geschakeld wordt.
Ik zal mijn bevindingen delen op dit forum .
Mvg Roelof
10 jaar
Je hebt vast een lichtdimmer erop zitten voor je dashbord verlichting controleer deze eens op juiste werking.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar