Ik heb een mercedes C220 diesel bj 1998 met 140.000 km.
Het verbruik is abnormaal hoog! met een volle tank (60L)doe ik met moeite 600km. Ik heb hem laten uitlezen en geen fouten. Laatst heb ik het veertje bij de lmm op een dikke buis bij draaiende motor enkele malen ingedruk sindsdien haalde ik met een volle tank 800km. Nu weer 600km en weer deze truukje toepast en weer 800km. Waarvoor dient deze veertje, kan deze veertje het verbruik beïnvloeden. Heb ook een nieuwe lmm ingestoken, maar geen verschil.Ik heb deze veertje vastgebonden, maar de wagen maakte veel gekletter. Regelt deze veertje het EGR-klep?
Hoe kan ik de EGR-klep afsluiten. Is dit nadelig voor de wagen?
Graag jullie reacties
Met vriendelijke groeten
Das
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
EGR afsluiten is nadelig voor het milieu, en je haal waarschijnlijk de roetmeting niet meer.
Dat verhaal van het veertje snap ik niet helemaal.
Hoe is het luchtfilter?
Er zit een nieuw luchtfilter in. Het is een veertje van +/- 10cm rechts van de luchtfiler op een dikke zwarte darm. Waarschijnljk is deze verbonden met de sensor van lmm en bij vollast zou deze veertje samentrekken? Ik denk dat het veertje de functie heeft om lucht te blokkeren of toe te laten? Oké maar waar zit die EGR precies en hoe zoun ik die kunnen afsluiten?
Groeten
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar