Mercedes-Benz C 220 DIESEL: Epc storing na een aantal km flairend toerental motor gaat uit!

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: 604 910, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 70

Heren, mijn naam.is Ronald en ik ben hier nieuw.
Ik heb nu 6 jaar een Mercedes w202 van 1998 in bezit. Tot voor anderhalf jaar geleden geen problemen gehad tot epc begon te branden, de motor niet meer trok en ik uiteindelijk op de vluchtstrook terecht kwam... km stand 235.000.

Brandstofpomp kapot! Deze is vervangen inc de leidingen, o ringen, kunstof slangetjes, brandstof filter etc... het betreft een gereviseerde pomp met korte kabel!

Na montage is de epc storing nooit weg geweest!
Garage heeft net zo lang aan geknoeid tot de garantie termijn verstreken was.... Ik moest vanaf dat moment eerst de elektrische sleutel om draaien om te gloeien, vervolgens sleutel terug en dan opnieuw starten en toen liep hij stationair een seconde of 5 tot 10 heel beroerd maar sloeg aan zonder epc! Bij in één keer door starten inc gloeien springt hij in storing!

Ben kort geleden bij de firma J. Pul op urk geweest en die heeft de pomp gecontroleerd. Even een korte omschrijving. Alle electronica gecontroleerd ook naar de pomp, verstuivers in orde, gloeispiralen in orde, geen kapotte kabels of slangen bij de motor. Wel veel luchtbelletjes in het doorzichtige slangetje naar het brandstof filter!

Filter is 3 keer vervangen en bij de laatste keer liep de motor beter! Hij flairde niet meer in de toeren. Dit duurde nog geen dag en het begon weer. Terug naar urk en brandstof retour leiding door geblazen naar de tank. Ik heb een week lang zonder problemen gereden! Starten en lopen en volle trek kracht! De pomp zuigt voldoende aan maar er blijft vacuüm van 2 bar op de aanvoer leiding van de pomp naar de tank staan als de motor uit is!

Er ontstaat ook een bel van een cm of 2 in de doorzichtige slang van het filter naar de brandstof verwarmer. Ben nu een paar week verder en bij warme motor en met gas los slaat hij continu af! Epc storing. Ik zit met de handen in het haar! Ik had het idee dat ik bij een volle tank minder last had als nu bij een halfvolle tank! Ik tank v power diesel de laatste tijd.

Ik ben bijna platzak door alle onkosten,
Is er iemand die weet wat ik het beste kan doen?
Kunnen de leidingen van de tank richting de pomp verstopt zijn? Sterk vervuilde zeef in de tank? Hoe zit het met de terugvoer van de brandstof naar de tank "auto gaat uit bij gas los laten" als ik een tijdje gereden heb, dus niet bij koude motor, hij schommelt dan ook niet in toeren na koude start en paar km gereden te hebben!

Hij trilt inmiddels ook door de hele auto heen
Hij is goed uitgelijnd en nieuwe banden!

Wie heeft het verlossende antwoord?

Kilometerstand is nu 270.000,
Pomp zit er 35.000 km op nu.

Mvg Ronald

Ronald Akse

Geplaatst door Ronald Akse (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

willy9 (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik vermoed dat u een lucht -brandstof aanzuiging probleem hebt, hetgeen al zeker eerst door de garage zou moeten nagezien zijn voor alleer de pomp vervanger werdt en dan met HHT van mercedes de pomp uitlezen en foutcode's nazien en wissen dan als hij terug in noodloop gaat( Epc lampje aan) terug uitlezen en parameters nazien
mvg

Ronald Akse (0), 5 jaar geleden

Bedankt Willy voor je reactie!

Het enige wat niet gecontroleerd is dat zijn de leidingen richting de tank! En na het doorblazen van de zwarte leiding naar de tank toe liep de motor 100% goed een week lang! Als de pomp niet goed zou zijn dan zou de kracht van de aanzuigng van de pomp ook niet goed zijn en hier mankeert niks aan! Ik weet niet hoe ik hier foto's moet plaatsen dan kan ik het zo allemaal laten zien.
Mijn garage heeft het wel goed gedaan, de pomp was stuk! Alleen epc bleef en komt terug na het wissen van de storing! Ik denk dat dit komt doordat de sensor in de pomp lucht meet!

Hans4040 (305) PRO, 5 jaar geleden

Maak foto, sla deze op de computer op.
Klik op " upload afbeelding" en selecteerd de foto.
Klik op " verzenden".

Denk er aan dat er ook tekst bij vermeld wordt.

Ronald Akse (0), 5 jaar geleden

Ik ben vandaag bij mijn eigen garage geweest, ik reed er naartoe met 1 kwart diesel in de tank, auto is 6 keer afgeslagen en in epc storing. Ik was van plan om naar de Mercedes dealer te gaan in papenburg (Duitsland) maar mijn eigen garage heeft even de brandstofleiding van de pomp naar de tank door geblazen en vervolgens heb ik een test rit gemaakt en hij sloeg niet meer af en ook geen epc storing meer! Het probleem ligt dus niet onder de kap maar onder de achterbank! Word vervolgd!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.