Mercedes-Benz 230: fluctuerende spanning

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4 cyl

De spanning gemeten op de accu loopt regelmatig op tot 18V.Hier kwam ik achter doordat er rookwolken onder de motorkap vandaan kwamen .Dit was de line-heating van de ruitenwisservloeistof in de motorkap.Deze uitgeschakeld.De verlichting gaat dan ook even feller branden en dan weer normaal.De MB dealer heeft er een nieuw overspanningsrelais ingedaan en dat zou de oorzaak zijn.Helaas het probleem is er nog steeds.Ik zit niet meer zo prettig achter het stuur.De dynamo is 2 jaar geleden vernieuwd.Heeft iemand nog een idee?
NdT

NdT

Geplaatst door NdT (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 230? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Knapen (0) PRO, 14 jaar geleden

Spanningsregelaar van je alternator ? Meet je spanning is bij draaiende motor ?

NdT (0), 14 jaar geleden

Ja,dit is bij draaiende motor.Met deze alternator heb ik ongeveer 12000 km gedraaid.
NdT

NdT (0), 14 jaar geleden

Vanmiddag de dynamo bij een auto-elec.bedrijf op de testbank gehad en daar vertoonde hij dezelfde kuren.nieuwe regelaar erin en geen last meer.Hartelijk bedankt voor het advies.
NdT

Knapen (0) PRO, 14 jaar geleden

Graag gedaan ,

Hopelijk heeft de accu niet te veel afgezien , misschien best nog even controleren of er voldoende vloeistof in de accu zit . Door die overspanning durft wel eens vergassing optreden ...
Dopjes van de accu draaien en (indien nodig) bijvullen , tot boven de platen ....

Groetjes Pieter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.