Mercedes-Benz M-Klasse: foutcode p1470 meerdere onderdelen vervangen geen resultaat

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270 cdi

Hallo,
Wij hebben hier een mercedes Ml 270 cdi met foutcode p1470 en in noodloop.(kmstand 120.000)
Na proefrijden, storing wissen, weer proefrijden en weer uitlezen, hier gekeken te hebben,
heb ik de oxikat losgehaald, daar lag het binnenwerk los, dus dit heb ik verwijderd, om dat een nieuwe aardig duur was, en de klant de auto al zat begint te worden. daarna weer proefrijden, en de code kwam weer terug.
Op advies van andere specialisten de turbodruksensor, turbodrukregelklep, en de lmm, en uiteindelijk ook de turbo vervangen,
Maar de code komt nog steeds terug, bij volgas doortrekken tot ongeveer 120 km/h en dan gaat de auto ook weer in noodloop.
Aan de luchtslangen zie ik geen scheuren of andere tekenen van lekkage, de intercooler is ook droog.
De vacuumslangen, heb ik ook getest, zie daar ook niks geks aan,
wie heeft er nog een oplossing?
bvd Robert

Rotec

Geplaatst door Rotec (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

nic (0) PRO, 16 jaar geleden

wat veel voorkomt zijn de stang/en of stelmotor van de variabele inlaatlucht kleppen loskomen dit kun je zien als je de motorafdekkappen er af haalt aan de onderzijde van inlaatspruitstuk zie je verbindingsstangen die vlinderklepjes bedienen in het inlaatspruitstuk. de verbindingen breken wel eens af en het motortje gaat wel eens stuk dit kun je met DAS uitlezen en aansturen opjuiste werking. De asjes van die klepjes worden met die km stand ook vaak ruim en dat houd een nieuw inlaatspruitstuk in.

dvdkaaij2420 (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo,
het probleem is inmiddels verholpen, en de auto loopt weer goed.
het probleem was de 2e katalysator in de uitlaat, deze zat ook verstopt door de inhoud van de andere kat ik dacht eerst dat het blok alleen los zat maar nog wel heel was.
de tweede is nu dus ook leeg, en de auto loopt weer als een trein.
ik zag nu ook dat de turbo druk nu hoger kwam tot 1.2 bar, wat eerst 0.9 was en mij eigenlijk al genoeg leek.
de auto is volgens de klant nu ook sneller als hij ooit is geweest.
bedankt voor het antwoord,
mvg Robert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.