close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz Sprinter: geen vermogen en erg veel rook

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.9 turbo diesel

goeiedag,

Probleem is als volgt:

Is spontaan begonnen met inhouden het heel erg roken zowel stationair als belast...

Bij onbelast vol gas geven blijft het toerental schommelen tussen 2000 en 2500 toeren en heel erg veel grijze rook.

Fout code die aanwezig zijn zijn niet te wissen...

1352: Naaldbewegingssensor signaal te groot

0115: Koelvloeistof temp sensor signaal te groot

0110: Aanzuiglucht temp sensor signaal te groot

0180: Temperatuursensor brandstof signaal te groot.

Wat zou dit kunnen zijn???

Stekker van de brandstofpomp gaf vorig jaar problemen en deze hebben we toen vernieuwd.. maar volgens mij staat dit hierbuiten...

Mvrgr J

Geplaatst door

venedijk (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is wel een erg mooie storing.

Ik vermoed een massaprobleem, of anders een probleem met overspanning van de dynamo.

Wat opvalt is dat je diverse signalen te groot hebt, die normaal gesproken tussen 0.5 en 4.5 volt een normale waarde hebben.

De computer signaleert dus op een of andere manier een overspanning ( Meer dan 5 volt ) op die sensoren.

Controleer als eerste je massa's, en uitgaande spanningen op je ecu.
Gebruik hiervoor een VAST referentiepunt, bij voorkeur de directe minpool van de accu als harde massa. Meet vanhieruit de spanningen op chassis/motorblok/ecu-massa's en dergelijke.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Op de sensoren meten we niet meer dan 5 volt....

Dynamo laad niet meer dan 14.4 volt..

Als we de motor uitlezen als deze bedrijfswarm is en stationair loopt de volgende waarden:

Brandstoftemp: 55 graden

Motortemp: 10 graden

Luchttemp: 70 graden.

Inspuithoeveelheid: 5.6 mg/sl.

Mvggr J

venedijk 0
badge

15 jaar

Lees jij toevallig met snap-on uit ???????

Al eerder gehad namelijk dat deze de uitgelezen waarden door elkaar gooit.

Op zich zijn het reéle waarden, op de luchttemp na, maar als je ze omgooit, brandstof 55, inlaatlucht 10 en motor 70, kan het beter kloppen in deze tijd van het jaar.

Op de luchttemp zou, indien de waarde op de juiste plek staat WEL een foutcode kunnen vormen, omdat dit een onreéle waarde is. Maar motortemp 10 graden kan wel tijdens een koude start.

De oorzaak van de foutcodes is in elk geval dat de computer een te grote waarde meet, op wat voor manier dan ook, dus hier zou ik de oorzaak gaan zoeken.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Temperaturen die hier staan kunnen ook vervangingswaarden zijn die door de computer worden aangenomen bij foutcodes.
Ik heb dat al meer gezien, stekker ligt eraf en ecu meldt gewoon een water temp. van 90 graden.

oldford 0
badge

15 jaar

luchttemperatuur van 70 graden lijkt me toch geen reëele vervangingswaarde echter.

Groeten Marcel

Sorry trouwens, realiseer me net dat het waarschijnlijk een turbodiesel is, dan kan dus de temperatuur NA de turbo/intercooler wel zo hoog zijn.

hellbat 0
badge

15 jaar

lees uit met Bosch kts 520.

venedijk 0
badge

15 jaar

Lijkt veel op een probleem dat ik met mijn sprinter had. aan de onderzijde van de turbo zit een gaffel dit de klep in de uitlaat bediend voor voeding van de turbo. deze was bij mij los en daarom geen turbodruk veel rook maar toch blijven rijden.
kijk je luchtinlaat slang eens aan als je gasgeeft klapt hij dicht dan werkt de turbo niet voldoende.

Hans

hansdd 0

14 jaar

Probleem gevonden!!! breuk in kabelboom onder accu!!

Bedankt voor het meedenken!!

Gr J

venedijk 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.