Mercedes-Benz vito 110cdi: Geen vermogen meer

Bouwjaar: 1999

goedendag
Ik beb een vito 110cdi uit 1999 met haast geen vermogen meer in het lage toeren gebied.
vito is een tijdje terug naar de dealer geweest ivm lekkende verstuivers.
alles was netjes opgelost nou ja behalve natuurlijk de reparatie kosten.
na enige tijd merk ik dat er haast geen vemogen meer is en de bus veel brandstof gebuikt.
tevens is er sprake van overmatige rook uit de uitlaat.
deze rook is zwart en dit lijkt mij te komen door een slechte en of een onvolledige verbranding.
wat zou hier de oorzaak van kunnen zin ik denk zelf aan een paar mogelijkheden nl:luchtmassa meter of brandstof pomp van tijd of iets in het motormanagement
Wie weet de evt oplossing voordat ik weer veel en onnodig veel geld moet uitgeven aan de dealer

vr grt G.Spaans

vito11834

Geplaatst door vito11834 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

cdh (0) PRO, 18 jaar geleden

Brandstof pomp van tijd is niet mogelijk. Het zou idd goed de luchtmassameter kunnen zijn,maar dat is pas zeker als de motormanagement is uitgelezen. Wat ook regelmatig voorkomt is dat de catalysatorr dixht is gaan zitten. motor gaat dat ook in een noodloopprogramma. en de diagnose van de uitleescomputer klopt dan ook niet.

vito11834 (0), 18 jaar geleden

Bedankt vvor je reactie
het klopt dat de auto steeds in de noodloop gaat.
begrijp ik uit je reactie dat als de luchtmassa meter stuk is
de auto in de noodloop gaat?
ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij een diessel specialist
die ook de auto kan uitlezen.
ik laat wel weten wat er uit komt

vr grt g.spaans

Nakah94 (0), 14 jaar geleden

Dag gerard,

Ik ben benieuwd wat eruit is gekomen ik kamp met het zelfde probleem.
was je nog tevreden met deze dieselspecialist, ik kom namelijk ook bij je uit de buurt dus als alles verholpen is kan ik misschien ook een afspraak maken.

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

Nakah94 ik heb uw oproep gevolgt en u hebt een vrang gevoel er van overgehouden


was voorhet afdichten van de verstuivers het vermogen toen goed-- en is het vermogen verlies vrij vlug na de reparatie gekomen kunt u hem best laten uitlezen met de star niet alle universele garage (als zij geen mb star hebben) kunnen in de fout code dieper inzagen doen en u na de onnodige € nog een dealer moet raadplegen en weeral € neer te tellen
hebt u geen garatie op de herstelling???

Nakah94 (0), 14 jaar geleden

Klopt voor de reparatie aan de verstuivers liep de bus tegen de 160 hij komt nu niet hoger dan 135-140 ook is hij luier in de lage toeren.
pas waneer de turbo bijkomt ongeveer 2000,2500 toeren begint hij als een gek te trekken, loopt dan door naar de 4 4,5 duizend toeren dus niet in de noodloop.
ik had al eerder gelezen dat de turbo na reparatie overleden was bij iemand dit is bij mij niet het geval.
het roken is ook niet constant af en toe komt er een pluim zwarte rook uit en dan heel lang niets.
maar ben wel van plan om maandag even bij de garage langs te gaan omdat ik denk dat de verstuivers weer beginnen te lekken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.