Mercedes-Benz Vito 108cdi: Gloeikousje

Bouwjaar: 1999

Weet iemand waarom het voorgloei-lampje not een tijdje blijft branden na het starten van de motor. (ong. 1 minuut)

Dit is al 2x gerepareerd (laatste keer 1 jaar geleden).

Dus elk jaar moet ik hiervoor terug naar de garage....

woody12304

Geplaatst door woody12304 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

arnold690 (0) PRO, 20 jaar geleden

gloeibougie stuk...

woody12304 (0), 20 jaar geleden

Ok. Bedankt. Kort en bondig.

Nog een vraagje : is het erg dat er een gloeibougie stuk is ? Ik bedoel: komt daar vervolgschade op ?? Ik heb (nog) geen startproblemen en ik heb gehoord dat het een hele klus is om zo'n bougie te vervangen, de grote beurt is pas over 10.000 km. Kan ik tot dat moment doorrijden ??







RoelV (0) PRO, 20 jaar geleden

Een kapotte gloeibougie is niet erg, hier komt geen schade van.

arnold690 (0) PRO, 20 jaar geleden

zeker niet erg maar de andere zijn wel sneller aan de beurt en als het kouder word start ie steeds slechter

eppy (0), 20 jaar geleden

10 min werk zo gedaan

filip3044 (0), 20 jaar geleden

Graag zou ik eens willen weten wie deze klus in 10 minuten kan klaren. In mijn MB garage spreekt men van 10 uren werk als het wat tegenzit. De gloeikaarsen in de cdi motoren hebben namelijk de neiging om potvast te zitten (bekend nadeel bij deze motoren). De kans bestaat dat ze niet los te krijgen zijn, afbreken, uitgeboord moeten worden. Normaal voorziet MB voor het vervangen van de 4 gloeikaarsen 1.7 werkuur. Geen enkele MB garagist wou mij dit garanderen. In een uitzonderlijk geval moest zelf de cilinderkop (culas) vervangen worden...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.