auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz VITO 115 CDI 2014: Handrem

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 120

Tijdens het weekend nieuwe remschijven, remblokjes en remschoenen geplaatst op mijn Vito. Nu staan er op het internet genoeg filmpjes hoe je je handrem opnieuw moet afstellen. Ik heb het ook volgens de instructies gedaan. Nu heb ik volgend probleem: als ik de wagen op de krik heb staan blokkeren mijn wielen al.na 1 of 2 klikken. Zet ik hem op de grond krijg ik ze niet echt vast. Speelt het misschien een rol waar ik de wagen opkrikken i.v.m de lengte van de kabels? Dus nv opkrikken onder de as i.p.v. de carrosserie? Alvast al bedankt voor de antwoorden.

Geplaatst door

Landy (65)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Handrem binnenin de remschijf ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

2 maanden

Ja. Remschoentjes, spreider en stelwieltje ook vervangen.

Landy 65

2 maanden

Oke dan eerst de schoentjes stellen met de handremkabel los gesteld zodanig dat de handremschoentjes net vrij lopen.
Dan de auto op de wielen en de kabel stellen zodanig dat deze bij 6 klikjes vast staat.

kaleido 1 7450
badge vip badge

2 maanden

Het maakt dan dus degelijk een verschil of de wielen op de grond staan of niet? Ik zou dan denken, als de wagen opgekrikt is, is de kabel gespannen de de remschoenen vaster?

Landy 65

2 maanden

Kabel komt onder een andere hoek .

kaleido 1 7450
badge vip badge

2 maanden

Ok. Bedankt. Ik bekijk het volgend weekend nog eens.

Landy 65

2 maanden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz VITO 115 CDI of stel zelf een nieuwe vraag.